Sociālpedagoģiskās iespējas socializācijas procesā izglītībā sākumskolā emocionālās vardarbības prevencijai un novēršanai
Author
Pētersone, Elīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Nīmante, Dita
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba “Sociālpedagoģiskās iespējas socializācijas procesā izglītībā sākumskolā emocionālās vardarbības prevencijai un novēršanai” autore ir Elīna Pētersone. Bakalaura darba mērķis analizēt emocionālās vardarbības teorētiskos un praktiskos aspektus, izstrādāt emocionālās vardarbības prevencijas un novēršanas plānu un to aprobēt, izvērtēt socializācijas procesā izglītībā sākumskolā. Darba pirmajā daļā tika analizēta socializācija un tās vispārīgs raksturojumus, un pētītas pedagoģiskā procesa īpatnības sākumskolā. Darba otrajā daļā tika analizēta un salīdzināta literatūra par emocionālo vardarbību, tās pazīmēm un cēloņiem, un novēršanas iespējām sākumskolā. Darba trešajā daļā tika novērota 2. klases skolēnu emoionālā vardarbība stundās un starpbrīžos, kā arī veikta eksperta metode, kurā tiek piedāvāts autores izstrādāts “Emocionālās vardarbības preventīvās darbības plāns” emocionālās vardarbības novēršanai Darbs sastāv no 3 nodaļām, tā apjoms ir 55 lappuses. Tajā ir iekļautas 2 tabulas un 5 pielikumi. Darbā izmantotas 56 bibliogrāfiskā satura vienības. Bachelor’s thesis “Social-pedagogical possibilities through process of socialization for prevention of emotional abuse in elementary school” author is Elīna Pētersone. Aim of the bachelor’s thesis is to analyze theoretical and practical aspects of emotional abuse, develop and approve emotional abuse prevention plan, evaluate through social processes in elementary school. In first chapter of thesis socialization and its general characteristics were analyzed, pedagogical peculiarities in elementary school were researched. In second chapter of thesis literature of emotional abuse was analyzed and compared. Signs and causes of emotional abuse and its prevention options in elementary school. In third chapter of thesis emotional abuse of 2nd grade students during lessons and breaks was observed as well as expert method was carried out, which includes “Preventive action plan of emotional abuse” developed by author for prevention of emotional abuse. Thesis consists of 3 chapters, 55 pages. It includes 2 tables and 5 annexes. 56 units of bibliographic content were used in thesis. Connecting words: socialization and communication; emotional abuse; causes, signs of emotional abuse; emotional abuse against children.
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Emocionālā vardarbība kā iespējamais izteiksmes brīvības ierobežošanas kritērijs
Pole, Māra (Latvijas Universitāte, 2012)Māras Poles bakalaura darba tēma ir „Emocionālā vardarbība kā iespējamais izteiksmes brīvības ierobežošanas kritērijs”. Darbā ir apskatīta izteiksmes brīvība, emocionālā vardarbība un tās izpausmes formas un pamattiesību ... -
Prāta teorija, vienaudžu vardarbība un emocionālā empātija 9 - 12 gadus veciem skolēniem.
Vaivode, Elīna (Latvijas Universitāte, 2011)Maģistra darba mērķis ir teorētiski un empīriski izpētīt prāta teoriju, vienaudžu vardarbību un emocionālo empātiju 9 – 12 gadus veciem skolēniem. Pētījumā piedalījās 86 Rīgas vispārizglītojošo skolu 4. un 5. klašu ... -
Sociālpedagoģiskā darbība emocionālās vardarbības mazināšanā bērnu starpā ārpusģimenes aprūpes iestādē "Ilga”
Stade, Katrīna (Latvijas Universitāte, 2008)Emocionālā vardarbība, kā problēma bērnu un jauniešu starpā ir ļoti aktuāla un ir sastopama ģimenē, skolā, ārpusģimenes aprūpes iestādēs un citās sabiedriskās vietās, kur notiek atklāta komunikācija. 21. gadsimta cilvēks ...