Vecākā pirmsskolas vecumposma bērnu orientēšanās prasmju attīstība āra nodarbībās
Author
Rudziša, Anete
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Lāce, Inguna
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Anete Rudziša Pētījuma tēma: vecākā pirmsskolas vecumposma bērnu orientēšanās prasmju attīstība āra nodarbībās Pētījuma mērķis: teorētiski un praktiski pētīt 5-6 gadīgo bērnu orientēšanās prasmju veicināšanas iespējas dabā. Pētījuma teorētiskajā daļā tiek analizēta pedagoģiski psiholoģiska literatūra par vecākā pirmsskolas vecuma bērnu attīstības likumsakarībām pētāmās problēmas aspektā, raksturoti jaunās pirmsskolas mācību satura programmas mērķi un uzdevumi orientēšanās prasmju attīstībā, kā arī metožu daudzveidība un tieši āra nodarbības kā orientēšanās prasmju attīstītājas. Praktiskajā daļā notika bērnu sākotnēja vērošana pēc izvirzītajiem kritērijiem, izmēģinajumdarbība un atkārtotā vērošana. Tika veikta pirmsskolas skolotāju anketēšana.. Izvirzītā hipotēze: orientēšanas prasmju apguve ir veiksmīga, ja skolotājs regulāri izmanto praktiskas un efektīvas mācību metodes āra pedagoģijā, - ievēro bērnu vecumposma attīstības likumsakarības - apstiprinājās. Atslēgas vārdi: orientēšanās prasmes, āra nodarbības, dabas objekti, pētījumi, eksperimenti. Darba apjoms: 52 lpp, 7 tabulas, 10 attēli, 56 literatūras avoti, 9 pielikumi Author: Anete Rudziša Research topic: Development of orientation skills of oldest preschool children in outdoor activities Aim of the research: to study theoretically and practically possibilities of promotion of orienteering skills of 5-6 year old children in the nature In the theoretical part of the research work is being analyzed pedagogical-psychological literature about oldest preschool children development regularities in the aspect of the problem being researched, described aims and tasks of the new pre-school studying content programs in the field of orientation skills development, as well as a variety of methods and, specifically, outdoor activities as a developer of orientation skills. In the practical part, the children were initially observed according to the set criteria, a pilot activity and a repeated observation was taken. Questionnaire for preschool teachers was carried out. The hypothesis: the acquisition of orientation skills is successful, if the teacher regularly uses practical and effective teaching methods in outdoor pedagogy - observes the regularities of children's age development - was confirmed. Keywords: orienteering skills, outdoor lessons, nature objects, research, experiments. Volume of work: 52 p., 7 tables, 10 figures, 56 references, 9 appendixes