Skolotāju profesionālā komoetence informācijas un komunikāciju tehnoloģiju integrēšanā mācību procesā 1.-2.klasē
Author
Berce, Zane
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Petere, Anita
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Šī darba nosaukums ir „Skolotāju profesionālā kompetence IKT integrēšanā mācību procesā 1.-2.klasē”, un tā mērķis ir teorētiski izzināt un praktiski pētīt skolotāju profesionālo kompetenci digitālās kompetences sekmēšanai skolēnos. Lai pētījuma mērķi sasniegtu tika izvirzīti šādi uzdevumi: 1.Izpētīt un izanalizēt literatūru par informācijas un komunikāciju tehnoloģijām. 2.Pētīt literatūru par integrētām mācībām digitālās kompetences pilnveidei 3.Novērot un analizēt mācību stundas, kurās tiek integrētas informācijas un komunikāciju tehnoloģijas 1.-2.klasē 4.Izzināt skolotāju gatavību izmantot IKT digitālo prasmju veicināšanai 1.-2.klasē 5.Veikt daļēju izmēģinājuma darbību, integrējot IKT 6.Apkopot un analizēt iegūto informāciju, izdarīt secinājumus. Darbā ir veikts teorētiskais pētījums ar secinājumiem par informācijas un komunikāciju tehnoloģiju integrāciju mācību procesā, kā arī par skolotāju profesionālo kompetenci, integrējot IKT. Praktiski pētīta skolotāju gatavība digitālo prasmju veicināšanā 1.-2.klasē un digitālo prasmu veicināšanas iespējas ar integrēta mācību modeļa palīdzību. Pētījuma noslēgumā tika secināts, ka veiksmīgai IKT integrēšanai 1.-2.klases mācību procesā jāņem vērā noteikti pedagoģiskie nosacījumi, kā tā vecumposma mācīšanās īpatnības, mērķtiecīga digitālo roku izvēle, mācību satura pamatojums, skolēnu intereses un iepriekšējā sagatavotība, sava profesionālā kompetence IKT integrēšanā. Darba apjoms: 58 lapas, 7 attēli, 2 pielikumi un 44 izmantotās literatūras un informācijas avotu vienības. The title of the work is ‘’Teachers’ professional competence on integrating information and communication technology in learning process of 1st and 2nd class”; its main objective is to theoretically and practically study teachers’ professional competence for promoting digital competence in students. In order to achieve the aim of the research, the following tasks were set: 1.To study and analyze literature on information and communication technologies 2.To study literature on digital competence development through integrated learning 3.Observe and analyze lessons that integrate information and communication technologies in classes 1-2 4.To find out teachers’ readiness to use ICT to promote digital skills in classes 1-2 5.Perform a partial pilot action integrating ICT 6.Summerize and analyze the obtained information and draw conclusions The thesis carries out a theoretical study with conclusions on the integration of information and communication technologies in the learning process as well as on the professional competence of teachers in integrating ICT. Practically studied teacher readiness to promote digital skills in classes 1-2, and ways to promote digital skills through an integrated learning model. As the result of the research it was concluded that for successful integration of ICT in the 1st - 2nd grade study process certain pedagogical conditions have to be taken into account, such as its peculiarities of early stage learning, purposeful choice of digital hands, substantiation of curriculum, pupils' interests and background, teachers’ professional competence in ICT integration. Thesis consist of: 58 pages, 7 pictures, 2 appendixes and 44 references.