Show simple item record

dc.contributor.advisorKalve, Aija
dc.contributor.authorKalniņa, Ieva
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-31T02:06:34Z
dc.date.available2019-12-31T02:06:34Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other73737
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49542
dc.description.abstractBakalaura darba temats- Kritiskās domāšanas prasmju sekmēšana mūsdienu literāro darbu iepazīšanas procesā latviešu valodas stundās ceturtajā klasē. Autore Ieva Kalniņa. Bakalaura darba vadītāja Mg. Paed. Aija Kalve. Bakalaura darba mērķis - sekmēt kritiskās domāšanas prasmes mūsdienu literāro darbu iepazīšanas procesā latviešu valodas stundās ceturtajā klasē. Mērķa īstenošanai pirmajā darba daļā tika pētīta un analizēta literatūra par domāšanu, kritisko domāšanu, par to kādas iespējas ir sekmēt skolēniem kritisko domāšanu, lasot literāros darbus. Lai piemeklētu skolēnu interesēm un vajadzībām, un mācību saturam atbilstošu literatūru, tika apzinātas skolēnu vecumposmam raksturīgās īpatnības, atlasīti atbilstoši autoru darbi vai darbu fragmenti, plānotas un vadītas latviešu valodas stundas. Darba otrajā daļā tika veikts pētījums, kura mērķis bija novērot mūsdienās un nākotnē tik nozīmīgās kritiskās domāšanas prasmes: Saskatīt problēmu un piedāvāt to risinājumu; Izvērtēt informācijas avotu, pārbaudīt faktus; Pieņemt citādā dažādas izpausmes. Pētījumam tika izvēlētas pedagoģiskās pētniecības metodes- novērošana, pedagoģiskā izmēģinājuma darbība, pārrunas, datu apstrāde un analīze. Skolēnu kritiskās domāšanas sekmēšanas process tika novērots gan pētījuma sākumā, gan beigās. Pedagoģiskā izmēģinājuma laikā skolēniem, izmantojot daudzveidīgas metodes un paņēmienus, tika piedāvāts darbs ar tekstu. Pētījuma beigās tika veiktas individuālas pārrunas ar katru skolēnu atsevišķi, kurās atspoguļojās skolēnu kritiskās domāšanas prasmes pēc iepriekšminētajiem kritērijiem. Pamatojoties uz pedagoģiskā izmēģinājuma darbības rezultātiem, darba autore secina, ka mūsdienu literārie darbi, ja tie tiek piemeklēti vecumposmam, vajadzībām, interesēm un mācību saturam atbilstoši, ir brīnišķīgi instrumenti, ar kuru palīdzību sekmēt kritisko domāšanu. Bakalaura darba apjoms ir 66. lpp., 11 tabulas, 4 attēli, 9 pielikumi. Atslēgas vārdi: domāšana, kritiskā domāšana.
dc.description.abstractBachelor's thesis - Promoting Critical Thinking Skills in the Process of Familiarising with Contemporary Literary Works during Latvian Language Lessons in the Fourth Grade.Author Ieva Kalniņa, supervisor Mg.Paed. Aija Kalve. The volume of the Bachelor Thesis is 65 pages, it contains 14 pictures, 6 appendices. The aim of the Bachelor's thesis - Promot Critical Thinking Skills in the Process of Familiarising with Contemporary Literary Works during Latvian Language Lessons in the Fourth Grade. In order to achieve this goal, the first part of the thesis explores and analyzes the literature on thinking, critical thinking, and the possibilities of promoting critical thinking in students when reading literary works. In order to find the literature appropriate to the interests and needs of the students and the content of the curriculum, the age-specific characteristics of the students were identified, appropriate works of authors or fragments of works were selected, latvian language lessons planned and managed. The second part of the thesis carried out a research aimed at observing the critical thinking skills of today and the future: To see the problem and propose a solution; Evaluate the source of information, verify the facts; Accept different expressions. Pedagogical research methods were selected for the study - observation, pedagogical pilot activity, interviews, data processing and analysis.The process of promoting students critical thinking was observed both at the beginning and at the end of the study. During the pedagogical trial, pupils were offered work on the text using a variety of methods and techniques. At the end of the study, individual interviews were conducted with each student, reflecting the students critical thinking skills according to the above criteria. Based on the results of a pedagogical pilot, the author concludes that contemporary literary works, when selected according to age, needs, interests, and curriculum, are wonderful tools for developing critical thinking. The volume of the Bachelor's thesis is 66 pages, 11 tables, 4 images, 9 supplements. Keywords: thinking, critical thinking.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectkritiskā
dc.subjectdomāšana
dc.subjectsekmēšana
dc.subjectliteratūra
dc.subjectceturtās klases skolēni
dc.titleKritiskās domāšanas prasmju sekmēšana mūsdienu literāro darbu iepazīšanas procesā latviešu valodas stundās ceturtajā klasē
dc.title.alternativePromoting Critical Thinking Skills in the Process of Familiarising with Contemporary Literary Works during Latvian Language Lessons in the Fourth Grade
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record