Show simple item record

dc.contributor.advisorMarsone, Staņislava
dc.contributor.authorVītiņa, Ita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-31T02:06:34Z
dc.date.available2019-12-31T02:06:34Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other73738
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49543
dc.description.abstractRunājot par latviešu valodu, 21. gs. ir laiks, kad tā tiek apdraudēta – mūsdienu jaunatne izvēlas komunicēt angļu valodā, šajā valodā lasa grāmatas, skatās filmas u.c. Arī latviešu valodas skolotāji apstiprina šādu teoriju, jo savā darbā saskaras ar tādām problēmām, kā piemēram, skolēni neievēro interpunkcijas un ortogrāfijas likumus. Ja ar skolēniem tiek runāts par mācību priekšmetiem, kuri viņiem patīk vislabāk, reti kurš min latviešu valodu. Kopumā skolēnos novērojams motivācijas trūkums un nevēlēšanās apgūt latviešu valodu. Šīs problēmas dēļ bakalaura darba autore Ita Vītiņa par sava darba tematu izvēlējās “Skolēnu mācīšanās motivācijas veicināšana iespējas latviešu valodas stundās 7. –8. klasē ”. Bakalaura darba mērķis ir analizēt mācīšanās motivācijas veicināšanas pedagoģiskās iespējas latviešu valodas stundās 7. -8. klases skolēniem. Lai noskaidrotu skolēnu mācīšanās motivācijas veicināšanas iespējas šajā vecumposmā, tika veikts pētījums. Pirmajā pētījumā solī piedalījās 55 skolēni. Viņiem tika piedāvāta N. Lukanovas anketa, kas paredzēta, lai noskaidrotu skolēnus, kuriem ir zems motivācijas līmenis, vai arī negatīva attieksme pret skolu, apkopojot anketas rezultātus atklājās, ka kopumā tādi ir 20 skolēni. Analizējot literatūras avotus, kas saistās ar mācību motivāciju, bakalaura darba autore nonāca pie trīs, viņasprāt, svarīgākajiem motivācijas veicināšanas nosacījumiem, kas ietekmē skolēnu mācīšanās motivāciju. Ņemot vērā šos mācīšanās motivācijas nosacījumus, tika papildināta pētījumā pirmā daļa jeb pirmais pētījuma solis, kurā 20 skolēniem, kuriem iepriekš tika noteikts zems motivācijas līmenis un negatīva attieksme pret skolu, tika piedāvāta bakalaura darba autores izveidota anketa. Apkopojot tās rezultātus, tika noskaidrots, ka skolēnu mācību motivāciju veicina individuālais darbs, kuru veicot, pusaudzis apzinās savu “es”, kā arī intereses radīšana. Pēc iegūtajiem datiem pirmajā pētījuma daļā, bakalaura darba autore izvēlējās konkrētu, vairākām mācību stundām paredzētu tematu, lai noskaidrotu, vai, piedāvājot šādu tematu, tiek ievērotas pusaudža vēlmes un intereses. Piedāvājot 55 skolēniem anketu, tika noskaidrots, ka šis temats ir aktuāls, tomēr, lai veicinātu mācīšanās motivāciju, to varētu integrēt ar vēsturi. Pētījuma kopējais apjoms ir 51 lapaspuses. Bakalaura darba pielikuma apjoms – 7 lapaspuses. Informācijas pārskatāmībai darbs papildināts ar grafisko materiālu – 9 attēliem. Kopējais bibliogrāfisko vienību skaits – 35 vienības.
dc.description.abstractSpeaking of the Latvian language in the 21st century it has come to a time when it is under a threat - modern youth prefer to communicate, read books, watch movies etc. in English language. Latvian language teachers also approve this theory because of the problems they are facing such as students more often do not observe the laws of punctuation and orthography in Latvian language lessons. If students are talking about the subjects, they like to study the most at school rarely anyone chooses Latvian language as they're favorite. In general, Students experience a lack of motivation and a reluctance to learn Latvian.Because of this problem, the bachelor thesis author Ita Vitina choosen the theme ''Learning motivation enhancement in Latvian language lessons among 7th and 8th grade pupils''. The aim of bachelor thesis is to analyze pedagogical possibilities of promoting learning motivation in Latvian Language Lessons for 7th and 8th grade pupils. To find out oppertunities to motivate students to study Latvian language at this age, a study was conducted. In the first step of the study 55 students participated. They were offered a survey by N. Lukanova to identify students with low motivation or negative attitude towards the school.Results of the survey revealed that is a total of 20 students. Analyzing literature related to study motivation, the author of the bachelor thesis came to three, in her opinion, the most important motivation promotion conditions that influence student learning motivation. Given these conditions of learning motivation, the first part or first of the study was supplemented a research step that offered 20 undergraduate students with previously low motivation and negative attitudes towards school a survey was created. Summarizing its results, it was found that the motivation of students to learn is facilitated by individual work, in which the adolescent becomes aware of his or her "I", as well as creating interest. Based on the data obtained in the first part of the study, the author of the Bachelor's Thesis selected a specific, multi-lesson topic to determine whether such a subject, the teen's wishes and interests are respected. By providing a survey to 55 students, it was found that this topic was relevant, but motivation could be integrated with history. The total volume of the study is 51 pages. Volume of the Bachelor – 7 pges. Thesis Supplement Work on transparency of information supplemented by graphic material - 9 images. The total number of bibliographic units is 35.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectMotivācija
dc.subjectpusaudzis
dc.subjectlatviešu
dc.subjectvaloda
dc.subjectvajadzības
dc.titleSkolēnu mācīšanās motivācijas veicināšanas iespējas latviešu valodas stundās 7.-8. klasē
dc.title.alternativeLearning motivation enhancement in Latvian language lessons's among 7th and 8th grades pupils
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record