• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • A2 – LU disertācijas / Doctoral theses UL
  • Promocijas darbi (2007-) / Theses PhD
  • View Item
  •   DSpace Home
  • A2 – LU disertācijas / Doctoral theses UL
  • Promocijas darbi (2007-) / Theses PhD
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Syntactic Criterial Features in Assessing Written Performance in English and French

Thumbnail
View/Open
44715-Vineta_Rutenberga_2014.pdf (6.434Mb)
Author
Rūtenberga, Vineta
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Kalnbērziņa, Vita
Date
2014
Metadata
Show full item record
Abstract
Promocijas darba „Sintaktiskās kriteriālās pazīmes angļu un franču valodas rakstveida snieguma vērtēšanā” teorētiskajā daļā tiek analizētas dažādas pieejas valodas vienību apguves izpētē, kā arī aktualizēti galvenie principi rakstveida snieguma vērtēšanā un rezultātu pielīdzināšanā Eiropas kopīgajām pamatnostādnēm. Pamatojoties uz mūsdienu deskriptīvajās gramatikās lietoto angļu un franču valodas sintaktisko struktūru kontrastīvās analīzes rezultātiem, promocijas darba empīriskajā daļā tiek veikta angļu un franču valodas apguvēju lietoto sintakstisko struktūru kvantitatīvā un kvalitatīvā analīze. Iegūtie dati tiek izmantoti, lai izstrādātu katram valodas apguves līmenim (A1 – C2) atbilstošas sintaktiskās kriteriālās pazīmes angļu un franču valodā, kas garantēs testu rezultātu drošumu. Atslēgvārdi: valodas apguve, rakstveida snieguma vērtēšana, sintaktiskās struktūras, uz korpusa datiem balstīta analīze, kriteriālās pazīmes.
 
The theoretical part of the thesis ‘Syntactic Criterial Features in Assessing Written Performance in English and French’ contains the analysis of different approaches towards linguistic unit acquisition as well as highlights the main principles in assessing written performance in compliance with the Common European Framework. The quantitative and qualitative research of the syntactic structures produced by the English and French language learners is based upon the results of the contrastive analysis of the syntactic structures retrieved from the contemporary descriptive grammars. The obtained data are used to develop syntactic criterial features for each language proficiency level (A1 – C1) both in English and French, which will ensure the reliability of test results. Key words: language acquisition, written performance assessment, syntactic structures, data analysis based on corpus, criterial features.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/4959
Collections
  • Promocijas darbi (2007-) / Theses PhD [1372]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV