Mazu un vidēju uzbekistānas uzņēmumu eksports: Lauksaimniecības produktu pārbaude
Автор
Khaydarov, Eldorkhuja
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Karnups, Viesturs Pauls
Дата
2020Metadata
Показать полную информациюАннотации
Neskatoties uz pastāvīgu Uzbekistānas Republikas eksporta kvantitatīvo un kvalitatīvo rādītāju pieaugumu un ārējās tirdzniecības liberalizāciju, eksporta aktivitāte parāda vairākus faktorus, kuriem ir būtiska ierobežojoša ietekme uz MVU republikas eksporta attīstību. Tāpēc šis pētījums tika veikts ar mērķi izcelt un novērot izaicinājumus un nākotnes izredzes, ar kurām saskaras MVU, Uzbekistānas lauksaimniecības un pārtikas eksporta pierādījumos. Pieejas pamatā ir MVU eksporta novērošana, galvenokārt lauksaimniecības un pārtikas eksporta vide, tiešsaistes un papīra recenzijas akadēmiskajos žurnālos, grāmatās un iepriekšējos pētījumos. Pētījumā izmantota kvalitatīvā metode, un dati tiek apkopoti, analizējot piecu mazo un vidējo uzņēmumu lauksaimniecības pārtikas eksporta trūkumus un potenciālu Uzbekistānā tā reālās dzīves kontekstā. Analīzes rezultāti mazo un vidējo uzņēmumu eksporta darbības jomā parādīja, ka jaunajā jaunattīstības valstī patiešām pastāv šķēršļi, kas ir jāsamazina līdz dažām redzamām perspektīvām, kurām vajadzētu pienācīgi izpildīt mazu un vidēju uzņēmumu turpmāko attīstību, lai iekļūtu pasaules eksports. Despite a consistent increase in the quantitative and qualitative indicators of export of the Republic of Uzbekistan and liberalization of foreign trade, the export activity shows a number of factors that have a significant restraining effect on the development of SMEs’ export of the republic. Therefore, this study was undertaken aiming at to highlight and observe the challenges and future prospects facing SMEs’ in agro-food export evidence of Uzbekistan. The approach is based on observation of SMEs’ export, mainly agro-food export environment, online and paper reviews in academic journals, books and former studies. The study uses the qualitative method and data are collected by analyzing five small and medium-sized enterprises’ agro-food export drawbacks and potentials in Uzbekistan within its real-life context. The analysis results within small and medium-sized enterprises export activity showed that there are indeed the barriers in a new developing country that must be diminished to some visible prospects which should fulfill appropriately for the future development of small and medium-sized enterprises to enter the worldwide export.