Latvijas kā tūrisma galamērķa uztvere Krievijā kā prioritārajā mērķa tirgū.
Author
Belousovs, Vadims
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Medne, Ilze
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījums par „Latvijas kā tūrisma galamērķa uztveri Krievijā kā prioritārajā mērķa tirgū” ir praktisks pētījums par Krievijas tūristu Latvijā viedokļiem un priekšstatiem par Latviju kā tūrisma galamērķi. Pētījuma mērķis ir pamatojoties uz teorētiskās literatūras un statistikas datu analīzi, kā arī empīrisko pētījumu, izstrādājot ieteikumus Latvijas kā ceļojuma galamērķa virzīšanai Krievijas tūrisma tirgū. Lai realizētu pētījuma mērķi, tika izvirzīti vairāki būtiskākie uzdevumi - veikt teorētiskās literatūras analīzi par ceļojuma galamērķa tēla veidošanās un menedžmenta procesu kā arī tūristu motivāciju, veikt Centrālās statistikas pārvaldes publicēto datu analīzi par tūrisma nozari Latvijā, kā arī veikt Krievijas tūristu priekšstatu par Latviju kā tūrisma galamērķi aptauju. Pētījuma rezultāti atklāja, ka, lai gan dalībnieki pauž ļoti pozitīvu attieksmi pret Latviju kā ceļojuma galamērķi kopumā un tās atsevišķiem komponentiem, īpaši – tīrību, drošību, infrastruktūras, vietējo pakalpojumu kvalitāti un vērtību, dalībnieki samērā zemu vērtē ar tūrisma aktivitātēm saistītās iespējas, kas var būt saistīts ar tūrisma nozares Latvijā, zemu digitalizāciju un zemu starptautisko atpazīstamību kā arī zemu tūrisma nozarē strādājošo uzņēmumu sadarbību, integrēta tūrisma piedāvājuma veidošanā. The study on “Perception of Latvia as a Tourist Destination in Russia as a Priority Target Market” is a practical study of the views and perceptions of Russian tourists of Latvia as a tourist destination. The aim of the research is to develop recommendations for the enhancement of Latvia’s local tourism market opportunities in the Russian tourism segment, through the analysis of theoretical literature and statistical data, as well as an empirical research of Russian tourists. In order to realize the aim of the study, the research was concerned with the following principal tasks – to analyse the theoretical literature on the subject of travel destination image and tourist motivation, to analyse the statistical data on Latvia’s tourism industry, as well as, conduct an empirical research using the Russian Tourists' Perception of Latvia as a Travel Destination survey. The results of the study revealed that while the participants expressed a very positive attitude towards Latvia as a travel destination both – as a whole and by its individual components, especially – cleanliness, security, service quality and value, infrastructure and local services, participants valued the opportunities related to tourism activities as relatively low. This aspect could be related to low digitalisation of the tourism industry in Latvia, low international recognition of Latvia’s tourism and travel opportunities,as well as low cooperation of companies operating in the tourism sector, in creating an integrated tourism offer.