Neiromārketings patērētāju uzvedības pētīšanā.
Author
Citajeva, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Batraga, Anda
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba tēma ir “Neiromārketings patērētāju uzvedības pētīšanā”. Maģistra darba pētījuma mērķis ir, balstoties uz teorētiskiem datiem par patērētāju uzvedību un neiromārketinga piemērošanu tās izpētei, kā arī pamatojoties uz ekspertu interviju rezultātiem un uzņēmumu mārketinga pārstāvju aptaujām, izvērtēt neiromārketinga patēriņa uzvedības pētījumu metodes pašreizējo situāciju starp lieliem Latvijas uzņēmumiem un atklāt neiromārketinga attīstības iespējas Latvijas tirgū, kā arī izstrādāt priekšlikumus par neiromārketinga attīstību, kā patēriņa uzvedības pētniecības metodi Latvijas uzņēmumiem. Maģistra darba pētījuma rezultātā tika secināts, ka galvenie iemesli, kāpēc uzņēmumi Latvijā neizmanto neiromārketingu, ir lielās pētījuma izmaksas un mārketinga specialistu nepietīkamā izpratne par neiromārketinga pētīšanas metodi, kas kavē neiromārketinga attīstības iespējas Latvijas tirgū. Tomēr bija konstatēts, ka daži Latvijas uzņēmumi veiksmīgi pielietoja neiromārketinga metodes un pēc ekspertu viedokļa Latvijas uzņēmumiem ir interese par neiromārketinga pētījumiem kas paaugstina neiromārketinga pētīšanas metodes attīstības iespējas Latvijā. Maģistra darba apjoms ir 99 lpp., tas satur - 2 tabulas, 3 pielikumus. Darba izstrādei izmantoti 99 literatūras saraksta avoti. The topic of the master's thesis is “Neuromarketing in the research of consumer behavior.” The aim of this Master's thesis is to evaluate the current situation of large-scale Latvian companies in the field of research into the behavior of consumers with neuromarketing methods and to develop proposals on the development of neuromarketing as a method of research of consumer behavior in Latvian companies. Evaluation was based on theoretical data about consumer behavior and neuromarketing metods of research. As a result of the Master's thesis, it was concluded that the main reasons why companies in Latvia do not use neuromarketing are the high cost of the research and the lack of understanding of the marketers about the neuromarketing. However, it was found that some Latvian companies have successfully applied neuromarketing methods and, according to experts, Latvian companies are interested in neuromarketing research, which increases the chances of developing a neuro-marketing research method in Latvia. The volume of work is 99 pages, including 2 tables, 3 attachments and 99 literature sources.