Auditorijas uzticēšanās portālā "Skaties.lv" publicētajam saturam un to ietekmējošie faktori
Author
Svitiņa, Sabīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Dreijere, Vita
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba „Auditorijas uzticēšanās portālā “Skaties.lv” publicētajam saturam un to ietekmējošie faktori” mērķis ir noskaidrot un izpētīt, vai interneta lietotāji, īpaši “Skaties.lv” auditorija uzticas portāla publicētajam ziņu saturam un, kādi noteicošie faktori to ietekmē. Darba pētījuma objekts ir izklaides un ziņu portāla “Skaties.lv” auditorija un tās uzticamība medijam un tā publicētam saturam, kā arī, portāla redaktori, kuri veido saturu un publicē to internetā. Darba pētnieciskā problēma: Uzticēšanās medija saturam ir būtiska, jo tā nosaka lojalitāti medijam, medija reputāciju, tā apmeklētāju skaitu un medija ietekmi Latvijas mediju tirgū, kā arī, stiprina valsts informācijas telpu un veicina kvalitatīva, uzticama satura plašāku pieejamību. Šajā kontekstā ir būtiski noskaidrot faktorus, kas ietekmē auditorijas uzticēšanos portālam “Skaties.lv”, kas saskaņā ar auditorijas pētījumiem ir viens no populārākajiem interneta portāliem, saturam. Bakalaura darbs tiek veidots trīs daļās – teorija, metodoloģija un empīriskā daļa. Teorijas daļā tiek apskatīti ziņu žurnālistikas, interneta žurnālistikas, auditorijas jēdziens, kā arī, mediju lietojuma un apmierinājuma teorija un gaidu un vērtību teorija. Metodoloģijas daļā tiek izprastas Bakalaura darbā izvirzītās pētnieciskās metodes, kas ir – daļēji strukturētā intervija, fokusa grupas intervija un aptauja. Taču empīriskajā daļā ir apskatāmi pētījuma laikā iegūtie dati un analīze. Rezultāti sniedza ieskatu par faktoriem, kādēļ auditorija uzticas atsevišķiem ziņu portālu medijiem un tieši interneta ziņu un izklaides portālam “Skaties.lv”, kas pievērš auditorijas uzmanību un, ko par uzticamības jēdzienu domā paši “Skaties.lv” portāla redaktori. The aim of the bachelor thesis "Audience 's trust in content published on "Skaties.lv" and its influencing factors" is to find out and investigate whether internet users, especially “Skaties.lv” audience, trust the content of news published by the news portal “Skaties.lv” and what factors influence it. The subject of the research is the trustworthiness of the audience of the entertainment and news portal “Skaties.lv” in the media and its published content, as well as the editors of the portal who create the content and publish it on the Internet. Research problem of the thesis: Trust in media content is important because it determines media loyalty, media reputation, number of its visitors and influence of the media in the Latvian media market, as well as strengthens the state information space and facilitates wider availability of quality, reliable content. In this context, it is important to find out the factors that influence audience trust in the content of “Skaties.lv”, which according to audience research is one of the most popular web portals. Bachelor's thesis consists of three parts - theory, methodology and empirical part. The theory part deals with the concepts of news journalism, internet journalism, audience as well as media usage and satisfaction theory and expectation and value theory. The methodology part understands the research methods proposed in the bachelor thesis, which are semi-structured interview, focus group interview and survey. However, the empirical part includes data and analysis from the study. The results provided gives insight into the factors - why the audience trusts certain news portal media, what catches the audience's attention and what the editorial staff of “Skaties.lv” think about the concept of trust.