Show simple item record

dc.contributor.advisorStašāne, Lolita
dc.contributor.authorDrabaka, Vanda
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2020-02-01T02:02:04Z
dc.date.available2020-02-01T02:02:04Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other74187
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49730
dc.description.abstractBakalaura darba mērķis ir analizēt tradicionālo smēķēšanas produktu alternatīvu nozares zīmolu “IQOS” un “AirPuf” komunikāciju un iegūt informāciju par to atpazīstamību un attieksmi pilngadību sasniegušo jauniešu auditorijā. Pētījuma izstrādes ietvaros ir veiktas 2 daļēji strukturētās intervijas ar zīmolu komunikācijas pārstāvjiem. Ar kontentanalīzes pētījuma metodi pavisam kopā apskatīti un analīzēti 155 zīmolu “IQOS” un “AirPuf” sociālā tīkla “Facebook” lapu ieraksti, kā arī tika veikta aptauja, kopumā aptaujājot 217 respondentu, tajā skaitā 104 jauniešus. Darba teorētiskās daļas saturu veido informācija no akadēmiskās literatūras par tādām tēmām kā zīmols, kognitīvās disonanses teorijas pielietojums mārketingā, cigarešu regulējums medijos un reklāmās, ar to saistītie ētiskie aspekti, patērētāju attieksme un uzvedība, produktu inovācijas. Pilngadīgos jauniešus šie zīmolie nedefinē kā tiešo mērķauditoriju, taču pilngadīgie jaunieši par šīm alternatīvām ir informēti. Neskatoties uz regulējumiem un ierobežojumiem medijos un reklāmā, kam ir pakļauti šīs nozares zīmoli, tie spēj prasmīgi izmantot pieejamos komunikācijas kanālus, lai sasniegtu savu mērķauditoriju, kā arī pilngadīgos jauniešus.
dc.description.abstractThe aim of the bachelor's thesis is to analyze the communication of the traditional smoking products alternative brands “IQOS” and “AirPuf” and to gain information about their recognition and attitude in the young adult audience. Two semi-structured interviews with brand communications were conducted as part of the research. A total of 155 “IQOS” and “AirPuf” social network “Facebook” posts were viewed and analyzed with the content analysis method, also a total of 217 respondents, including 104 young people, were surveyed. The theoretical part of the paper consists of information from academic literature on topics such as branding, the application of cognitive dissonance theory in marketing, regulation of cigarettes in media and advertising, related ethical aspects, consumer attitudes and behavior, product innovation. Young people are not defined by these brands as their direct target audience, but young people are aware of these alternatives. Despite the regulations and restrictions in the media and advertising to which the industry is exposed, they are able to skilfully use the available communication channels to reach their target audience as well as young people.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectKomunikācijas zinātne
dc.subjectkomunikācijas kanāli
dc.subjectcigarešu alternatīvas
dc.subjectzīmoli
dc.subjectjaunieši
dc.titleElektronisko cigarešu “AirPuf” un ierīču “IQOS” zīmola komunikācija: atpazīstamība, uztvere un attieksme jauniešu vidū
dc.title.alternative“AirPuf” electronic cigarettes and device “IQOS” brand communication: Awareness, Perception and Attitude among Young People
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record