Atgādnes latviešu valodā 1.-3.klasēs skolēniem ar mācīšanās traucējumiem
Автор
Vēberste, Evija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Дата
2020Metadata
Показать полную информациюАннотации
Darba autore: Evijas Vēberstes Darba tēma: „Atgādnes latviešu valodā 1. – 3. klasēs skolēniem ar mācīšanās traucējumiem”. Darba vadītāja: doc., Dr.paed. Ilze Šūmane Darba mērķis: teorētiski izzināt un praktiski pārbaudīt latviešu valodas atgādņu lietošanu pedagoģiskajā procesā bērniem ar mācīšanās traucējumiem. Pētījuma hipotēze: Skolēni ar mācīšanās traucējumiem sekmīgāk apgūst mācību vielu, ja: 1.atgādnes izmanto regulāri; 2.izmantojot individuālo pieeju. Darba uzdevumi: 1.Izpētīt teorētisko literatūru par mācīšanās traucējumiem. 2.Izstrādāt atgādnes par 1. – 3.klasē apgūstamo mācību vielu. 3.Aprobēt izstrādātās atgādnes pētījumā iesaistītajās klasēs. 4.Analizēt izstrādāto atgādņu efektivitāti. Darbs sastāv no trīs daļām: 1.daļā analizēta literatūra par mācīšanās traucējumiem, mācīšanās traucējumu raksturojums un mācīšanās prasmes bērniem ar mācīšanās traucējumiem. 2.daļā aprakstīti atbalsta materiāli skolēniem ar mācīšanās traucējumiem. Analizēts latviešu valodas standarts un apskatīti atbalsta pasākumi mācību procesā – atgādnes, kā viens no atbalsta materiāla veidiem. 3.daļā veikta pedagošiskā izmēģinājuma darbība atgādņu izmantošanā skolēniem ar mācīšanās traucējumiem.Analizēti un aprakstīti 10 skolēni ar mācīšanās traucējumiem, izstrādāto atgādņu lietojums darbā pētījumā iesaistīto skolēnu vidū, pētījuma rezultāti un to izvērtējums. Pielikumā pievienotas izstrādātās atgādnes un skolēnu raksturojums. The author of the work: Evija Vēberste The topic of the work: “Reminders in the Latvian language for the students in classes 1 – 3 with the learning disorders”. The supervisor of the work: Prof., Ped. D. Ilze Šūmane The aim of the work: to research theoretically and test practically the use of reminders in the Latvian langauge during the pedagogical process for the children with the learning disorders. Hypothesis of the research: The students with the learning disorders are more successful in acquiring the curriculum if: 1.the reminders are used regularly; 2.by using an individual approach. The tasks of the work: 1.To research the theoretical literature on the learning disorders. 2.To develop reminders for the curriculum in classes 1 – 3. 3.To approbate the developed reminders in the classes under the research. 4.To analyse the efficiency of the developed reminders. The first part contains the analysis of the literature on the learning disorders, the description of the learning disorders and the skills of learning for the children with the learning disorders. The second parts consists of the description of the support materials for the students with the learning disorders. There has been analysed the standard of the Latvian language and reviewed the support activities during the process of learning – reminders as a means of the support materials. In the third part there has been carried out the activity of the pedagogical application on using reminders for the students with the learning disorders. There have been analyzed and reviewed 10 students with the learning disorders, the usage of the developed reminders when working with the students involved in the research, the results of the research and their evaluation. The appendix contains the developed reminders and the characterization of the students.