Show simple item record

dc.contributor.advisorŠūmane, Ilze
dc.contributor.authorPavlovska, Ilze
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2020-02-06T02:01:41Z
dc.date.available2020-02-06T02:01:41Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other73923
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49801
dc.description.abstractDiplomdarba tēma: Vecāku kompetences pilnveide par nepieciešamo atbalstu bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem. Autore: Ilze Pavlovska Vadītāja: doc., dr. paed. Ilze Šūmane Pētījuma mērķis ir pētīt vecāku informētībās kā kompetences daļu par mācīšanas grūtībām sākumskolā bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem un izstrādāt priekšlikumus tās pilnveidei. Pirmā nodaļa veltīta vispārīgam garīgo traucējumu raksturojumam, balstoties uz tādiem avotiem, kā S.Liepiľa, S.Tūbele, A.Šteinberga, E.Landrate,I.Freimanis,valsts izglītības satura centra izstrādātie metodiskie materiāli. Otrajā nodaļā analizētas teorētiskās nostādnes par bērnu ar SV audzināšanu ģimenē. Grūtības, kuras pārdzīvo vecāki, kad ģimenē piedzimst bērns ar specialām vajadzībām. Izskatīts vecāku un ģimenes kompetences jēdziens. Trešajā nodaļā veikts pētījums situācijas izpētei par vecāku informētību par atbalsta saľemšanu, izmantojot anketēšanu un intervijas kā pētījuma metodes. Izstrādāti ieteikumi, kas veicinātu vecāku informētību par iespējamo atbalstu darbā ar īpašiem bērniem. Izstrādāts informatīvs materiāls par bērna ar īpašām vajadzībām atbalsta iespējām.
dc.description.abstractResearch author: Ilze Pavlovska Research theme: Improvement of parents’ competence regarding the necessary support for children with mental disabilities. Supervisor of thesis: doc., dr. paed. Ilze Šūmane Key Words: the family, children with mental disabilities, parents’ competence, necessary support The research aim is to find out parents awareness raising points as part of the competence on teaching difficulties in primary school for children with mental disorders and to make proposals for its improvement. The first part is devoted to the analysis of literature, the general characterization of mental disorders, based on such sources as quotes of: S.Liepina, S.Tubele, A.Shteinberga, E.Landrate, I.Freimanis, methodological materials produced by National Center of Education. The second part observed and analyzed theoretical approaches to raising a child with SV in a family. The difficulties, parents are experiencing when child with mental disorders is born in the family. As well has been considered the concept of parental and family competences. In the third part take place the research of case study about parents competence improvement, using questionnaries and interviews as research methods. Developed practical recomendations to raise parents’ awareness about possible support for work with children with mental disorders. Also developed information materials and recommendations on support possibilities for children with special needs.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectbērni ar garīgās attīstības traucējumiem
dc.subjectģimene
dc.subjectvecāku kompetence
dc.subjectinformetība
dc.titleVecāku kompetences pilnveide par nepieciešamo atbalstu bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem
dc.title.alternativeImprovement of parents competence regarding the necessary support for cildren with mental disabilities
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record