Skolotājs kā pozitīvas mācību vides veidotājs sākumskolā
Author
Rutka, Baiba
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Ivanova, Ilze
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Mūsdienu mainīgās izglītības reformu laikā sākumskolas skolotājam liek padziļināti izzināt ne tikai jaunās kompetences, bet arī izzināt kā visveiksmīgāk radīt pozitīvāku, atvērtāku, radošāku, izzinošāku mācību vidi. Darba mērķis ir izpētīt skolotāju iespējas pozitīvas mācību vides veidošanā sākumsskolā. Maģistra darbs sastāv no 2 daļām, secinājumiem, priekšlikumiem, izmantotās literatūras saraksta un pielikuma. Pirmajā daļā tika analizēta un pētīta literatūra par izglītības vidi, raksturota mācību vide sākumskolā un analizēta skolotāju iespējas pozitīvas mācību vides veidošanā. Otrajā daļā ir veikts pētījums par skolotāju iespējām pozitīvas mācību vides veidošanā. Veikta sākumskolas pedagogu anketēšana un pārrunas ar skolēniem, apkopoti dati un veikti secinājumi. Secinot, ka visveiksmīgāk skolotājs veido sākumskolā pozitīvu mācību vidi, ja klasē ir mūsdienīgs un estētisks izkārtojums, daudzveidīgi uzskates materiāli, pieejami atbilstoši informatīvie materiāli, regulāri jūt skolotājas atbalstu, motivāciju, skolēns izrāda pozitīvu attieksmi skolā. Pēc veiktajiem secinājumiem izstrādāti priekšlikumi. Darbs izklāstīts 79 lappusēs, tajā iekļautas 7 tabulas un 17 attēli. Darbā izmantoti 56 literatūras avoti un pievienoti 2 pielikumi. Atslēgas vārdi: izglītības vide, sākumskola, pozitīva mācību vide, skolotāja iespējas. Current time of everchanging education policies, demands from primary teachers to research in great detail new competences as well as discover ways to create more positive, openminded, creative learning environment. The aim of this paper is to investigate teacher oppurtunities in creating positive learning environment in primary school. Master degree study paper consists from two parts, conclusions, prepositions, list of literature and appendix. First part analyses un research literature on education environment, describes learning environment in primary school as well as analyses teacher oppurtunities in creating positive learning environment. Second part consists of concluded research in teacher oppurtunities in creating positive learning environment. Author made questionaire for primary teachers and explored students opinions and summarised data and drawn up conclusions.Conclusion showed that most successfull results in creating positive learning environmet can be achieved by creating esthetic and modern suroundings, a lot of visual aids, access to necessary informative materials, if students feel supported, have motivation and show positive attitude in school. From conclusions author had proposed prepositions. Paper consist of 79 pages, including 7 tables and 17 pictures. It uses 56 sources of literature and 2 appendixes were added. Keywords: educational environment, primary school, positive learning environmet, teacher oppurtunities.