Sporta deju treneru darbības sasaiste ar iegūto izglītību
Author
Volkonska, Anastasija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Ābeļkalns, Ilvis
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba mērķis ir pētīt Latvijas Sporta deju federācijas treneru darbību un analizēt, kā to ietekmē treneru iegūtā izglītība. Sporta deju trenera darbība ietver sevī trenera funkcijas, trenera viedokļus, uzskatus un citus darbības aspektus, savukārt izglītība tiek skatīta plašākā kontekstā – gan iegūtā izglītība un tās virzieni, gan sporta deju treneru kvalifikācija. Darbā tiek pētīts sporta deju trenera amats un tā prasības, analizēts augstākās deju izglītības piedāvājums Latvijā, kā arī tiek pētītas un definētas sporta deju trenera funkcijas un darbības aspekti. Pētījuma gaitā autore veica tiešsaistes anketēšanu, kurā piedalījās 46 respondenti, Latvijas Sporta deju federācijas treneri. Autore secina, ka sporta deju treneri pilda visdažādākās funkcijas un kopumā viņu darbība atbilst Latvijas oficiālajos dokumentos un amata aprakstos izvirzītajām prasībām. Tāpat autore secina, ka treneru izglītība ietekmē sporta deju treneru funkcijas, uzskatus, viedokļus. Autore izdala trīs izglītības aspektus, kuriem ir ietekme uz treneru darbību – augstākās izglītības iegūšana, augstākās izglītības virziens, kā arī sporta deju trenera licences iegūšana. The purpose of the Master’s Thesis is to explore performance of Latvian DanceSport Federation’s coaches to find out how it is affected by their education. Performance of dancesport coach includes his functions, beliefs, opinions as well as other working aspects, meanwhile education is reviewed in a broader context – higher education and it’s directions as well as qualification of dancesport coaches. The thesis examines the position and requirements of dancesport coaches, analyzes the offer of higher dance education in Latvia, as well as analyze and define the functions and aspects of dancesport coaches’ work. Empirical data collection takes place online with 46 participants from Latvian DanceSport Federation. Author concludes that dancesport coaches fulfill a wide range of functions and in general their performance meets the requirements set by Latvian official documents and job descriptions for sports coaches. It was also concluded that coachs’ education influences their functions, beliefs and opinions. Three aspects of education that have an impact on performance of dancesport coaches were identified - obtaining higher education, direction of higher education, and obtaining a license of dancesport coach.