Animācijas filmas kā 4 līdz 6 gadus vecu bērnu sociālo prasmju apguves veicinātājas pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Veinšteine, Ilvita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Baranova, Sanita
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Animācijas filmas kā 4 līdz 6 gadus vecu bērnu sociālo prasmju apguves veicinātājas pirmsskolas izglītības iestādē Darba autore: Ilvita Veinšteine. Darba zinātniskā vadītāja: docente Dr. paed. Sanita Baranova. Darba apjoms: 94 lpp., 61 attēls, 57 literatūras vienības, 18 pielikumi. Darba mērķis: izpētīt animācijas filmu pedagoģisko potenciālu 4 līdz 6 gadus vecu bērnu sociālo prasmju apguves veicināšanā pirmsskolas izglītības iestādē. Pētījuma metodes: teorētiskās: zinātniskās literatūras analīze un dokumentu analīze; empīriskās: novērošanas metode, aptaujas metode; datu statistiskā analīze. Teorētiskā daļa sastāv no 2 nodaļām, kur apkopota un analizēta literatūra par sociālajām prasmēm, 4 līdz 6 gadu vecumposmu, animācijas filmām un to ietekmi sociālo prasmju attīstīšanā. Cilvēka sociālās prasmes tiek veidotas jau viņa pirmajos gados, tieši tādēļ ir būtiski izkopt tās laicīgi – jau pirmsskolas vecumā. Empīriskajā daļā, īstenojot pedagoģiskos novērojumus pirmsskolā, analizējot atlasītās animācijas filmas, tika apkopoti pētījuma rezultāti par animācijas filmām kā 4 līdz 6 gadus vecu bērnu sociālo prasmju apguves veicinātājām pirmsskolas izglītības iestādē. Pētījuma rezultāti apliecina, ka, rādot bērniem jēgpilni atlasītās animācijas filmas, pilnīgi visu sociālo prasmju vērtējumi ir pieauguši, autore secina, ka animācijas filmas ir veicinošs līdzeklis 4 līdz 6 gadus vecu bērnu sociālo prasmju attīstīšanā. Atslēgvārdi: animācijas filmas, pirmsskolas vecuma attīstības posms, sociālās prasmes, sociālo prasmju attīstības veicināšana. Animation films as a tool for social skills development improvement for 4 to 6 years old children in preschool Author: Ilvita Veinšteine. Scientific supervisor: doc. Dr. paed. Sanita Baranova. Amount of the paper: 94 pages, 61 images, 57 literature units, 18 annexes. Purpose of the research: to explore the pedagogical potential of animated movies in promoting the acquisition of social skills in children aged 4 to 6 years in a preschool educational establishment. Research methods: theoretical methods — analysis of scientific literature and documents; empirical methods — observation, questionnaires, statistical data analysis. Theoretical part consists of 2 chapters containing the summary and analysis of literature on social skills, the age group of 4 to 6 years, animated movies and their impact on the development of social skills. Human social skills are formed already during the first years of life, therefore it is important to develop these skills in a timely manner, i.e., already during the preschool period. In the empirical part, research results on the use of animated movies in promoting the acquisition of social skills in children aged 4 to 6 years in a preschool educational establishment are summarized by implementing pedagogical observations in preschool and analysing the selected animated movies. The results of the research show that by demonstrating meaningfully selected animated movies to children, the ratings of all social skills have increased. The author of the research concludes that animated movies is a tool that promotes the development of social skills in children aged 4 to 6 years. Keywords: animated movies, preschool developmental stage, social skills, promoting the development of social skills.