1,5-2 gadus vecu bērnu sociālā adaptācija Pirmsskolas Izglītības Iestādē, izmantojot kustību rotaļas
Author
Tihonova, Irēna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Āboltiņa, Līga
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats: 1,5-2 gadus vecu bērnu sociālā adaptācija pirmsskolas izglītības iestādē, izmantojot kustību rotaļas. Autore: Irēna Tihonova Zinātniskā vadītāja: Dr. paed., doc. Līga Āboltiņa Kvalifikācijas darba apjoms: 50 lpp., 9 tab., 4 att., izmantoti 53 literatūras avoti latviešu, angļu un krievu valodās, pievienoti 2 pielikumi. Atslēgas vārdi: sociālā adaptācija, pirmsskolas izglītības iestāde, pedagoģiskais process, 1,5-2 gadus veci bērni, kustību rotaļas Pētījums izstrādāts ar mērķi pētīt kustību rotaļas iespējas adaptācijas sekmēšanā 1,5–2 gadus veciem bērniem. Darba teorētiskajā daļā analizēts sociālās adaptācijas jēdziens un iespējamās izpausmes pusotru – divgadīgiem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē. Par galveno adaptāciju veicinošo paņēmieni tiek izskatītas kustību rotaļas, izskatītas to izmantošanas iespējas atbilstoši tādam adaptāciju ietekmējošajam faktoram kā bērnu temperaments. Empīriskajā daļā izstrādāti kritēriji bērnu sociālās adaptācijas vērtēšanai pirmsskolas izglītības iestādē, analizēti konkrētas bērnu grupas adaptācijas rādītāji un izmantojamās metodikas bērnu adaptācijas sekmēšanai. Divu mēnešu laikā veikti novērojumi un vadītais pedagoģiskais process ļauj apstiprināt sākotnēji izstrādāto hipotēzi: 1,5 – 2 gadus veci bērni veiksmīgi adaptēsies pirmsskolas izglītības iestādē, ja ikdienas pedagoģiskajā procesā bērniem tiks piedāvātas daudzveidīgas kustību rotaļas atbilstoši bērnu individuālajām vajadzībām un interesēm . Darba noslēgumā izstrādāti ieteikumi pirmsskolas skolotājiem, kas piešķir darbam praktisku nozīmīgumu. The title of the qualification paper: The social adaptation of 1,5 – 2 years old children in the preschool educational establishment by using action games. The author of the paper: Irēna Tihonova Research supervisor: Dr. paed. doc. Līga Āboltiņa The volume of the qualification paper: 50 p., 9 tab., 4 pic., 53 literature sources are used in Latvian, English and Russian, 2 attachment is added. Kea words: social adaptation, preschool educational establishment, pedagogical process, 1,5 – 2 years old children, action games. The goal of the present research paper is to investigate how action games can facilitate adaptation for 1,5 – 2 years old children. In the theoretical part of the paper the concept of social adaptation and its influence on 1,5 – 2 years old children in the preschool educational establishment are analyzed. Action games are investigated as the main adaptation facilitating method. The opportunities to use this method are researched according to such adaptation facilitating factor as children’s temperament. In the empirical part of the research the criteria for children’s social adaptation evaluation in the preschool educational establishment are developed, adaptation indicators for the specific children’s group and applicable methodologies for children’s adaptation facilitation are analyzed. After two months long observations and the conducted pedagogical process it is possible to confirm the initially developed hypothesis: 1,5 – 2 years old children will adapt successfully in the preschool educational establishment if during daily pedagogical process different action games are offered for children according to their individual needs and interests. At the end of investigation the recommendations for preschool teachers are suggested. It gives practical value to the research.