Show simple item record

dc.contributor.advisorĀboltiņa, Līga
dc.contributor.authorLazdāne, Vita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2020-02-08T02:01:58Z
dc.date.available2020-02-08T02:01:58Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other73779
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49872
dc.description.abstractTēma: Agresīvas uzvedības izpausmes un tās iespējamie risinājumi 3-4 gadus veciem bērniem , izmantojot attīstošās rotaļas pirmsskolas izglītības iestādē. Darba autore: Vita Lazdāne. Zinātniskā darba vadītājs: Dr.paed., doc. L. Āboltiņa. Darba apjoms: 50 lapas, 4 tabulas, 10 attēli, 38 literatūras vienības, 2 pielikumi Pētījuma mērķis: izzināt agresīvas uzvedības izpausmes un tās iespējamos risinājumus 3-4 gadus veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē , pielietojot attīstošās rotaļas. Pētījuma uzdevumi: 1. Sniegt agresīvas uzvedības teorētisku skaidrojumu; 2. Izzināt 3-4 gadu vecu bērnu pedagoģiski psiholoģiskās īpatnības; 3. Izzināt attīstošo rotaļu metodoloģiju; 4. Izstrādāt bērnu sākotnējās izpētes kritērijus; 5. Veikt bērnu pedagoģisko novērošanu, analizēt un apstrādāt datus; 6. Veikt pedagogu anketēšanu, analizēt iegūtos datus; 7. Izveidot attīstošo rotaļu kopu, tās aprobēšana un analīze. Teorētiskā daļa sastāv no četrām nodaļām ar vairākām apakšnodaļām, kurās tika analizēta un apkopota informācija par agresīvu uzvedību, kā tā var izpausties, kā atpazīt un mazināt tās simptomus, bērnu emocionālā un sociālā attīstība 3-4 gadu vecumā, rotaļas nozīme bērna dzīvē un tās organizēšanas un vadīšanas nosacījumi. Bērnu sākotnējās izpētes kritēriji veidoti, balstoties uz literatūras izpēti un analīzi. Empīriskā daļā sastāv no pedagoģiskā novērojuma, pedagogu anketēšanas, attīstošo rotaļu kopas aprobācija, datu apstrāde un analīze. Atslēgas vārdi: agresijas izpausmes, agresiju veicinoši faktori, rotaļu nozīme, emocionālā, sociālā attīstība, rotaļu vadīšana, attīstošās rotaļas.
dc.description.abstractTopic: Expressions of aggressive behavior and its possible solutions for 3-4 year old using developing games in pre-school education. Author: Vita Lazdāne. Head of scientific work: Dr. paed., doc. L. Āboltiņa. Workload: 50 pages, 4 tables, 10 pictures, 38 literature sources, 2 appendices Aim of the study: to find out the manifestations of aggressive behavior and its possible solutions for 3- 4 year old children in pre-school educational institutions using developing games. Tasks of the research: 1. To provide theoretical explanation of aggressive behavior; 2. To find out the pedagogical psychological peculiarities of 3- 4 year old children; 3. To find out the methodology of developing games; 4. To develop criteria for the preliminary study of children; 5. To conduct pedagogical observation of children, to analyze and process data; 6. To conduct questionnaires for teachers, to analyze the obtained data; 7. Create a set of developing games, approbate it and analyze it. The theoretical part consists of four chapters with several subdivisions analyzing and summarizing information on aggressive behavior, how it can manifest, reduce its symptoms, the emotional and social development of children at the age of 3-4 years, the role of play in the life of the child and its organization and management. Criteria for early childhood research are based on literature research and analysis. The empirical part consists of pedagogical observation, teacher questionnaires, approbation of a developing play set, data processing and analysis. Keywords: manifestations of aggression, aggression factors, role of play, emotional, social development, game management, developing games.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectagresijas izpausmes
dc.subjectagresiju veicinoši faktori
dc.subjectrotaļu nozīme
dc.subjectemocionālā, sociālā attīstība
dc.subjectrotaļu vadīšana
dc.titleAgresīvas uzvedības izpausmes un tās iespējamie risinājumi 3-4 gadus veciem bērniem, izmantojot attīstošās rotaļas pirmsskolas izglītības iestādē
dc.title.alternativeExpressions of aggressive behavior and it's possible solutions for 3-4 year old using developing games ir pre-school education
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record