• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Didaktiskās rotaļas latviešu valodas apguves veicināšanai mazākumtautības bērniem 3-4 gadu vecumā

Thumbnail
View/Open
299-73789-Visocka_Lolita_lv17080.pdf (649.8Kb)
Author
Visocka, Lolita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Baranova, Sanita
Date
2020
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba temats: “Didaktiskās rotaļas latviešu valodas apguves veicināšanai mazākumtautību bērniem 3-4 gadu vecumā” Darba mērķis ir izpētīt, kā didaktiskās rotaļas veicina 3-4 gadus vecu mazākumtautību bērnu latviešu valodas apguvi. 1.Raksturot 3-4 gadu vecu bērnu attīstību. 2. Analizēt 3-4 gadu vecu bērnu valodas apguves īpatnības. 3.Pamatot didaktisko rotaļu nozīmi un nepieciešamību latviešu valodas apguvē mazākumtautību pirmsskolas izglītības iestādēs. 4. Veikt novērojumus pēc iepriekšnoteiktiem kritērijiem, kā didaktiskās rotaļas veicina latviešu valodas apguvi 3-4 gadus veciem mazākumtautību bērniem. 5. Izstrādāt ieteikumus pirmsskolas skolotājiem mazākumtautības bērnu latviešu valodas apguves veicināšanai, izmantojot didaktiskās rotaļas pirmsskolas pedagoģiskajā procesā.
 
Theme of work: “Didactic games for Latvian language promotion for minority children in age group from 3 to 4 years” The aim of qualification work is to research how didactic games promotes Latvian language learning among minority children in age group from 3 to 4 years. To prove qualification aim are set tasks: 1. Describe the development of 3-4 year old children. 2.Analyze the language learning peculiarities of 3-4 year old children. 3.To substantiate the importance and necessity of didactic games in Latvian language acquisition in minority preschool educational institutions. 4.Acoording to previous criteria make an observation how didactic games promote Latvian language learning for 3-4 year old minority children. 5. Develop recommendations for preschool teachers to promote Latvian language learning for minority children through didactic games in pre-school pedagogical process.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49880
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV