Vārdu krājuma paplašināšana ar sižeta lomu un dramatizācijas rotaļām bērniem 4-5gadu vecumam
Author
Butina, Inesa
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autore: Inesa Butina Kvalifikācijas darba temats: Vārdu krājuma paplašināšana ar sižeta lomu un dramatizācijas rotaļām 4-5 gadus veciem bērniem. Mērķis: teorētiski pētīt un empīriski pamatot sižeta lomu un dramatizācijas rotaļu iespējas vārdu krājuma paplašināšanā 4-5 gadus veciem bērniem. Darba pirmajā nodaļā tiek pētīts runas attīstības vispārejās likumsakarības, īpašu uzmanību pievēršot vārdu krājuma nozīmei un tā paplašināšanas uzdevumiem pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Noteiktas rotaļas, kā bērnu vadošā darbības veida nozīme, un izmantošanas iespējas vārdu krājuma paplašināšanā 4-5 gadus veciem bērniem. Otrajā nodaļā tika veikts empīriskais pētījums, aplūkojot vārdu krājuma veidošanos. Izstrādāts un īstenots pedagoģiskā darba plāns, kura ietvaros bērniem piedāvātas daudzveidīgas sižeta lomu un dramatizācijas rotaļas. Empīriskajā daļā apstiprināta hipotēze, ņemot vērā izvirzītos nosacījumus, ka 4-5 gadus vecu bērnu vārdu krājums veiksmīgi paplašināsies un bagātināsies, ja skolotājs pirmsskolas pedagoģiskajā procesā mērķtiecīgi izmantos sižeta lomu un dramatizācijas rotaļas, radot šīm rotaļām piemērotu vidi. Atslēgas vārdi: runas attīstība, vārdu krājums, 4-5 gadus veci bērni, sižeta lomu rotaļas, dramatizācijas rotaļas. Kvalifikācijas darbs sastāv no 45 lappusēm, tai skaitā 7 tabulas, 4 attēli, pievienoti 2 pielikumi, izmantoti 36 informācijas avoti. Author of qualification assignment: Inesa Butina Qualification assignment subject: Expanding vocabulary with a storyline and dramatisation games for 4-5 years old children. Aim: To theoretically investigate and empirically substantiate the role of a storyline and open more dramatisation play opportunities. Expand vocabulary for 4-5 years old children. The first part of the assignment is about exploring the general regularities of speech development, paying particular attention to the importance of vocabulary and its expansion tasks in the pre-school pedagogy process. The importance of play as a leading activity for children and it’s used in expanding vocabulary for 4-5 years old children. In the second part of the assignment, an empirical study was carried out looking at the vocabulary. A plan of pedagogical work has been developed and implemented, in which children are offered a variety of role-plays and dramatisation games. The empirical part confirms the hypothesis, taking into account the assumptions that the vocabulary of 4-5-year-old children will be successfully expanded and enriched if the teacher purposefully uses the role-play and dramatisation games in the pre-school pedagogical process, creating an appropriate environment for these games. Keywords: speech development, vocabulary, 4-5 years old, storyline role-play, dramatisation games. The qualification assignment consists of 45 pages, including 7 tables, 4 pictures, added 2 attachments, 36 information sources.