Paškontroles iemaņu veidošanās 4-5 gadus veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādēs
Author
Juša, Oksana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Kvālifikācijas darba “PAŠKONTROLES IEMAŅUVEIDOŠANĀS 4-5 GADUS VECIEM BĒRNIEM PIRMSSKOLAS IZGLĪTĪBAS IESTĀDES” mērķis ir pētīt paškontroles iemaņu veidošanās seekmēšanu 4 – 5 gadus veciem bērniem pirmsskolas izglītības istādes, ši procsa galvenos nosacījumus, paškontroles trūkumu un darbības sekas. Ņemot vērā tēmas aktualitāti, savu darbu autore balstīja uz dažādu autoru pētījumiem un rakstiem, tajā skaitā arī ārzemju avotiem un publikācijām. Kvalifikācijas darba struktūra atbild uz būtiskākajiem jautājumiem par paškontroles veidošanās jēdzienu un nozīmi. Kvalifikācijas darbs sastāv no trijām nodaļām. Divas nodaļas tika balstītas uz pētnieku viedokļiem par audzināšanas procesu, vecumposmu īpatnībām un paškontroles jēdzienu. Kvalifikācijas darba trešajā nodaļā ir iekļautas speciālistu aptaujas, kas veido labu bāzi tālākajam pētījumam, ir izstrādāta darbības programma paškontroles iemaņu veidošanai 4-5 gadus veciem bērniem, divas pedagoģiskās novērošanas, integrētās rotaļnodarbības un to rezultātu apkopošana. Atslēgvārdi: paškontroles iemaņu veidošanās sekmēšana, pirmsskola, 4-5 gadus vecie bērni, audzināšanas problēmas The main purpose of this qualification paper "THE DEVELOPMENT OF SELF-CONTROL SKILLS IN CHILDREN AGED 4-5 IN PRESCHOL EDUCATION INSTITUTIONS" is to investigate the development of self-control skills in children aged 4-5 in preschool education institutions, describing the main requirements, deficiency and results. Taking into consideration the actuality of the theme, the author based her work on research and articles by various authors, including foreign sources and publications. The structure of the qualification paper answers the most important questions about the formation, concept, meaning of self-control. The qualification paper consists of three chapters. Two chapters of this paper were based on the researchers' views of upbringing, the peculiarities of age, the concept of self-control. The third chapter includes specialists’ surveys, integrated activities, which provide a good basis for the further research, an action program for developing self-control skills in children aged 4-5 years, as well as two pedagogical observations and a summary of the results. Key words: promotion of self-control skills, preschool, 4-5 year old, parenting problems