2-3 gadu vecu bērnu sociālās adaptēšanās sekmēšana pirmsskolas izglītības iestādē,izmantojot kustību rotaļu
Author
Bogdanoviča, Alina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Āboltiņa, Līga
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darbs: “2-3 gadu vecu bērnu sociālās adaptēšanās sekmēšana pirmsskolas izglītības iestādē, izmantojot kustību rotaļu”. Autore: Alīna Bogdanoviča Darba vadītājs: Dr.paed., doc. Līga Āboltiņa Apjoms: 65 lpp., 9 tabulas, 13 attēli, 15 pielikumi, 37 literatūras avoti. Kvalifikācijas darbā ir teorētiski un praktiski izpētītas 2-3 gadus vecu bērnu sociālās adaptēšanās iespējas, izmantojot kustību rotaļas. Darbā ir analizētas pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas par sociālo adaptēšanās, 2 – 3 gadu vecu bērnu attīstības likumsakarības, raksturota kustību rotaļa, tās organizēšanas īpatnības adaptēšanās laikā. Organizēts un veikts empīrisks pētījums, kurā tika veikta izmēģinājuma darbība un kustību rotaļu kopas realizēšana. Iegūtie rezultāti pārliecinoši pierādīja, ka kustību rotaļa sekmē bērnu sociālās adaptēšanās procesu. Atslēgas vārdi: sociālā adaptēšanās, sekmēšana, kustību rotaļa. Kvalifikācijas darba materiāli var būt praktiski izmantoti pirmsskolas pedagogu darbā bērnu sociālās adaptēšanās sekmēšanā. Qualification paper “Advancement of social adaptation of 2-3 years old children in a preschool educational institution by using movement games”. Author: Alīna Bogdanoviča Scientific supervisor: Dr.paed., associate profesor Līga Āboltiņa Volume of the qualification paper: 65 pages, 9 tables, 15 annexes, 13 diagrams, 37 literature sources. Qualifications paper is theoretical and practically explored the social adaptation of children 2-3 year-olds, using movement games. The work examines the insights of pedagogy and psychology with scientific knowledge of social adaptation, patterns of development between 2 and 3-year-old children, describing the nature of the movement, the peculiarity of its organisation during adaptation. An empirical study was organised and carried out which carried out the pilot action and the implementation of a set of movement games. The findings have convincingly demonstrated that the movement of children contributes to the social adaptation process of the child. Keywords: social adaptation, promotion, movement game. Skilled work materials can be used practically in the work of pre-school educators to promote the social adaptation of children.