Show simple item record

dc.contributor.advisorStramkale, Ligita
dc.contributor.authorŠčerbina, Dana
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2020-02-08T02:02:21Z
dc.date.available2020-02-08T02:02:21Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other73855
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49908
dc.description.abstractDanas Ščerbinas kvalifikācijas darba tēma ir „Perkusīvie instrumenti 5-6 gadīgu bērnu ritma izjūtas attīstīšanai pirmsskolā”. Tajā aplūkota aktuāla problēma – perkusīvo instrumentu nepietiekama izmantošana pirmsskolas izglītības iestādēs, kā arī nepietiekamais ritma izjūtas attīstības līmenis minētajā vecumposmā – 5-6 gadi. Darbā tika veikta teorētiskas literatūras analīze par ritma izjūtu, par perkusīviem instrumentiem, par perkusīvo instrumentu izmantošanas iespējām pirmsskolas izglītības iestādē un tika sniegts 5-6 gadīgo bērnu raksturojums. Kvalifikācijas darbā galvenais ritma izjūtas attīstīšanas palīglīdzeklis– perkusīvie instrumenti. Literatūras analīzes mērķis ir izpētīt, kā perkusīvie instrumenti ietekmē 5-6 gadīgo bērnu ritma izjūtu un, kāpēc tiem bērniem ir vērts spēlēt perkusīvos instrumentus. Pēc teorētiskās literatūras analīzes, tiek secināts, kā perkusīvo instrumentu izmantošana ietekmē 5-6 gadīgo bērnu attīstību vairākās jomās, tika konstatēti to labvēlīgie aspekti. Kvalifikācijas darbā ar mērķi pilnveidot bērnus tiek izskatīta perkusīvo instrumentu nodarbību nepieciešamība pirmsskolas izglītības iestādēs. Kvalifikācijas darba otrajā daļā tika veikts pedagoģiskais pētījums – perkusīvo instrumentu lietošana kā ritma izjūtas attīstīšanas palīglīdzeklis. Vēlamais sasniedzamais rezultāts – ritma izjūtas attīstības līmeņa paaugstinājums. Darbs sadalīts divos posmos, kuros pētīts esošais ritma izjūtas līmenis un novērtētas pārmaiņas pēc attīstošo uzdevumu veikšanas. Uzdevumos obligāti tiek izmantoti perkusīvie instrumenti. Pedagoģiskā pētījuma beigās tika veikta atkārtota diagnostika rezultātu salīdzināšanai. Dati apkopoti un analizēti. Tiek veikts salīdzinājums un izdarīti secinājumi Pētījuma struktūra: 75 lappuses, 14 diagrammas, 3 tabulas, 2 shēmas, 8 pielikumi.
dc.description.abstractThe theme of qualification work is „The percussion instruments as a development of sense of rhythm of a pre-school children aged 5-6 years” created by Dana Scerbina. It addresses a current issue of insufficient use of percussion instruments in a pre-school educational institutions as well as unsatisfactory level of development in sense of rhythm at the above mentioned age group of 5-6 years. Analysis of theory in literature about sense of rhythm, percussion instruments, possible use of percussion instruments in a pre-school was carried out in the work and characteristics of 5-6 years old children were provided. In qualification work the main aid in developing sense of rhythm is use of percussion instruments. The purpose of the analysis of the literature is to explore how percussion instruments affect 5-6 years children’s sense of rhythm and the reason why for these children it is worth playing the percussion instruments. After the analyses of the literature it is concluded that the use of percussion instruments affects the development of 5-6 years old children in various areas, its positive aspects were identified. The necessity of using lessons with percussion instruments in pre-school with the aim to develop children is considered in the qualification work. In the second part of the qualification work a pedagogical research was performed – the use of percussion instruments as an aid in the development of sense of rhythm. The preferred achievable result is the increase in the level of development of sense of rhythm. The work is divided in two parts in which the existing level of sense of rhythm is studied and the changes after completing the developmental tasks are evaluated. In the tasks the percussion instruments are obligatorily used. In the end of the pedagogical research repeated diagnostics to compare results was performed. The data are collected and analyzed. A comparison and conclusions are made. Work structure: 75 pages,14 diagrams, 3 tables, 2 schemes, 8 appendices.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectritma izjūta
dc.subjectritms
dc.subject5-6 gadīgi bērni
dc.subjectperkusīvie instrumenti
dc.subjectpētījums
dc.titlePerkusīvie instrumenti 5-6 gadīgu bērnu ritma izjūtas attīstīšanai pirmsskolā
dc.title.alternativeThe percussion instruments as a development of sense of rhythm of a pre-school children aged 5-6 years
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record