Vārdu krājuma bagātināšana rotaļās 6-7 gadigiem bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību
Autor
Šmite, Irina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Datum
2020Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba nosaukums: Vārdu krājuma bagātināšana rotaļās 6-7 gadīgiem bērniem ar valodas sistēmas nepietiekama attīstību. Darba autore: Irina Kostjučenko. Darba vadītāja: Dr. paed., prof., Sarmīte Tūbele. Diplomdarba apjoms: 68 lappuses, 10 tabulas, 6 attēli, 18 pielikumi, 60 izmantotā literatūra un avoti. Nepietiekams vārdu krājums ietekmē daudzus bērna dzīves aspektus – viņa komunikāciju, vispārīgo attīstību un izglītību. Diplomdarbam ir trīs nodaļas – divas teorētiskās nodaļas un viena eksperementāla pētījuma nodaļa. Pirmajās divās nodaļās autore analizē teorētisko literatūru par vārdu krājuma bagātināšanu 6-7 gadīgiem bērniem ar VSNA un normālu attīstību, kā arī dažādus rotaļu veidus un to nozīmi logopēdiskajā darbā vārdu krājuma veidošanai un bagātināšanai. Pētījuma nodaļā autore pārbauda bērnu vārdu krājumu, sagatavo didaktisko materiālu, izvēlas piemērotas rotaļas, veic koriģējošus darbus un beigās pārbauda izmaiņas bērnu zināšanās. Galvenais secinājums: vārdu krājuma bagātināšana 6-7 gadīgiem bērniem ar VSNA būs efektīvāka, izmantojot rotaļas. Atslēgas vārdi: valodas sistēmas nepietiekama attīstība, 6-7 gadīgi bērni, rotaļas, vārdu krājums Vārdu saīsinājumi: VSNA – valodas sistēmas nepietiekama attīstība. Anotation Diploma Paper: Vocabulary building games for 6-7 year old kids with developmental language disorder. The author: Irina Kostjučenko. Advisor: Professor Dr. Paed. Sarmīte Tūbele. Volume of the Diploma Thesis: 68 pages, 3 charts, 7 images, 10 annexes, the following 60 sources of literature have been used. Lack of vocabulary affects many aspects of a child's life - communication, general development and education. The Diploma consists of three parts – two theoretical parts and one experimental research part. In the first two parts, the author analyzes the theoretical literature on vocabulary building for 6-7 year old kids with developmental language disorder and normal development, as well as the different types of games and their role in speech therapy work on vocabulary building. In the research parts, the author analyzes children's vocabulary, prepares didactic material, selects appropriate games, performs corrective work, and finally analyzes changes in children's knowledge. The main conclusion: vocabulary building for 6-7 year old kids with developmental language disorder will be more effective using games. Key words: developmental language disorder, 6-7 year old kids, games, vocabulary. Abbreviations of the words: VSNA – developmental language disorder.