• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pašvadītas mācīšanās prasmju pilnveide sporta stundās pamatskolā

Thumbnail
View/Open
299-73952-Grinberga_Diana_du16002.pdf (672.9Kb)
Author
Grīnberga, Diāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Klempere-Sipjagina, Agita
Date
2020
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarba tēma ir “Pašvadītas mācīšanās prasmju pilnveide sporta stundās pamatskolā”. Darba mērķis ir analizēt kā sporta stundās iekļaut pašvadītu macīšanās prasmju pilnveidi, ņemot vērā pamatizglītības standartu “Skola 2030”. Pētījuma mērķis ir izpētīt un izanalizēt pašvadītu mācīšanās prasmju pilnveidi pamatskolā sporta stundā. Diplomdarba pētnieciskajā daļā tiks izmantota novērošanas metode pamatskolas klasēs. Teorētiskajā darba daļā tiks izmantota literatūras atziņu analīze un dokumentu izpēte. Darba teorija un pētījuma analīze sniedz iespēju izprast pašvadītas mācīšanās prasmju pilnveidi izglītībā. Atslēgas vārdi: pašvadīta mācīšanās; veselības un fiziskās aktivitātes joma pamatskolā; skolotāja loma sporta stundās.
 
The diploma paper discusses the improvement of self-regulated learning strategies in physical education lessons at secondary school. The aim of the diploma paper is to analyse how to include the improvement of selfregulated learning strategies in physical education lessons taking into consideration the secondary education curriculum “Skola 2030”. The purpose of the research is to examine and analyse the improvement of selfregulated learning strategies in physical education lessons at secondary school. The observation method in secondary school classes is used in the method section of the diploma paper. The theory section discusses the relevant literature analyses and research of documents. The theory of the paper and research analyses gives insight to the improvement of selfregulated learning strategies in education. Key words: self-regulated learning, field of health and physical activities, at secondary school, teacher’s role in physical education lessons.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49921
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV