Gaismas ķermeņa izgatavošana no saplākšņa mājturībā un tehnoloģijās 9. klasē starppriekšmetu saiknes īstenošanai
Autor
Petruškevičs, Sandis
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Treimane, Gunta
Datum
2020Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Diplomdarba tēma – Gaismas ķermeņa izgatavošana no saplākšņa mājturībā un tehnoloģijās 9. klasē starppriekšmetu saiknes īstenošanai. Darba mērķis - Izpētīt gaismas ķermeņa izgatavošanas apguves iespējas mājturībā un tehnoloģijās 9.klasē. Darba autors padziļināti pievēršas gaismas ķermeņa izgatavošanai no saplākšņa. Autors uzskata, ka saplākšņa gaismas ķermeņa izgatavošana ietver sekojošos priekšmetus: mājturību un tehnoloģiju, matemātiku, sociālās zinības, fiziku. Padziļināti pētot gaismas ķermeni ka dizaina elementu, tas sevī ietver rūpes par vidi, mūsdienu tehnoloģiju izmantošanu, izmēru atlikšanu un izmaksu aprēķināšanu. Mērķa sasniegšanai tika izpētīts gaismas ķermeņu raksturojums, iedalījums, tehnoloģiskais process. Tika izpētītas starppriekšmetu saiknes, izveidoti tematiskais plāns (standarta analīze, vecumposms), mērķi, uzdevumi, mācību metodes. Veikta tematiskā plāna aprobācija un rezultātu analīze. Tika izdarīti secinājumi. Pētījuma galvenie rezultāti: Sniegtas teorētiskas un praktiskas zināšanas par kokapstrādi. Radīta labvēlīga vide, izveidotas uzvedības, savstarpējas un komandas darba iemaņas un prasmes. Attīstīta radošā iztēle. Attīstīta sapratne par resursu ekonomisku izmantošanu. Izveidotas dekoratīvas lampas no saplākšņa. Atslēgvārdi: saplāksnis, gaismas ķermenis, starppriekšmetu saikne. Darba apjoms: 62 lpp., 4 nodaļas, 7 apakšnodaļas un 3 pielikumi. The theme of a diploma paper – Making of a light object from the plywood for implementing the interdisciplinary link in home economics and technologies grade 9. The object of a work – To explore the acquisition possibilities of making of light fixture in home economics and technologies grade 9. The author of the work deeply focuses on making of a light fixture from the plywood. The author considers that the making of a light fixture from the plywood includes all subjects as follows: mathematics, social science, physics, home economics and technologies. In the process of deep research of a light fixture as a design element it includes the care of an environment, the usage of modern technologies, and determination of sizes, and calculation of costs. The review, classification and technological process of the light fixture were researched to be able to achieve the object. The connection of intermediary subjects was researched, the thematic plan was created (standard analysis, age group), as well as objects, tasks and exercise methods. The approbation of thematic plan and the analysis of results were done, as well as the conclusions were done. Main results of the research: the theoretical and practical knowledge were provided about woodworking. The favourable environment was created, also the working skill and ability of behaviour, mutual and team work were created. Creative imagination was developed. The understanding of economical usage of resources was created. Decorative lamps were made from the plywood. Keywords: plywood, light fixture, connection of intermediary subjects. Amount of the work: 62 pages, 4 chapters, 7 sub-chapters and 3 appendixes.