Show simple item record

dc.contributor.advisorKlempere-Sipjagina, Agita
dc.contributor.authorApsīte, Elīna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2020-02-08T02:02:34Z
dc.date.available2020-02-08T02:02:34Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other73989
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49929
dc.description.abstractDiplomdarba tēma ir “Digitālo prasmju apguve sociālajās zinībās 1. klasē”. Temats ir aktuāls, jo patreiz Latvijas izglītības sistēmā notiek pārmaiņas, kā rezultātā mācību satura apguve balstīta arī uz dažādu prasmju apguvi, tai skaitā digitālās prasmes. Diplomdarba mērķis ir izpētīt un noskaidrot digitālo prasmju pilnveides iespējas pirmajā klasē sociālajās zinībās. Pētāmais jautājums ir, kā pilnveidot prasmi jēgpilni izmantot digitālās tehnoloģijas informācijas ieguvē un apstrādē sociālo zinību stundās 1. klasē? Diplomdarbs sastāv no divām daļām: teorētiskās daļas un empīriskās daļas. Pirmajā daļā darba autore iepazinās un analizēja zinātnieku un psihologu atziņas un teorijas par digitālajām prasmēm, 1.klašu skolēnu vecumposmu, sociālo zinību mācīšanas un mācīšanās didaktiku. Analizēja sociālo zinību mācību standartu, paraugu programmas un skola 2030 ideju materiālus. Otrajā daļā autore veica pētījumu, kurā tika anketēti Siguldas pilsētas vidusskolas 1.klases skolēnu vecāki, kuri atbildēja uz sniegtajiem apgalvojumiem par sava bērna digitālo prasmju līmeni. Darba autore izstrādāja 4 mācībus stundas un aprobēja tās, veica secinājumus, apkopojot galvenās problēmas un ieguvumus digitālās prasmes apguvē sociālo zinību stundās 1.klasē. Darba apjoms 51 lappuses, 8 pielikumi, 20 attēli, 2 tabulas un 42 literatūras avoti. Atslēgvārdi: digitālās prasmes, digitālā kompetence, sociālās zinības, 1.klase
dc.description.abstractThe theme of the diploma paper is “Digital Skills in Social Sciences in first class”. The topic is actual as the educational system in Latvia is undergoing changes, as a result of which the acquisition of the curriculum is also based on the acquisition of various skills, including digital skills.  The aim of this thesis is to explore and determine the possibilities of first class digital skills development in social sciences. The research questions are how to develop the ability to use digital technology in a meaningful way in information acquisition and processing, and what are the key challenges in anticipating the development of digital competence in social science in first grade? The thesis consists of two parts: theoretical part and empirical part. In the first part, the author got acquainted and analyzed the findings and theories of scientists and psychologists about digital skills, first-year pupils' age, didactics of teaching and learning social sciences. Analyzed materials for social science curriculum, sample programs and school 2030 ideas. In the second part, the author conducted a survey of parents of Sigulda Secondary School first grade students who responded to statements about their child's digital literacy level. The author developed and approbated 4 lessons and drew conclusions, summarizing the main problems and benefits of digital skills in social studies lessons in first grade.  In the course of the research, the questions investigated by the author of the thesis will be confirmed. Thesis consists of 51 pages, 8 attachments, 20 pictures, 2 tables and 42 references. Keywords: digital skills, digital competence, social sciences, first grade
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectdigitālās prasmes
dc.subjectdigitālā kompetence
dc.subjectsociālās zinības
dc.subject1.klase
dc.titleDigitālo prasmju apguve sociālās zinībās 1. klasē
dc.title.alternativeLearning Digital Skills in Social Studies in Form 1
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record