Kritiskās domāšanas pieejas izmantošana latviešu valodas stundās 2. klasē
Author
Vugule, Vikija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stikute, Elita
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba “Kritiskās domāšanas pieejas izmantošana latviešu valodas mācību stundās 2. klasē” mērķis ir izpētīt kritiskās domāšanas pieeju, kritiskās domāšanas metodes un metodiskos paņēmienus un izstrādāt uzdevumu kopu latviešu valodas mācību stundām 2. klasei, un pārbaudīt to praksē. Pētījuma aktualitāti nosaka kritiskās domāšanas kā caurviju prasmes nozīme kompetencēs balstītajā mācību saturā. Diplomdarba teorētiskajā daļā tika izpētīta un analizēta pedagoģiskā, psiholoģiskā un zinātniskā literatūra par kritiskās domāšanas jēdzienu, par kritiskās domāšanas aktualitāti Latvijas izglītībā, kā arī par kritiskās domāšanas pieeju, kritiskās domāšanas metožu un metodisko paņēmienu daudzveidību pedagoģiskajā procesā. Empīriskajā daļā tika veikta skolēnu pedagoģiskā novērošana, skolēnu anketēšana, 2. klases latviešu valodas skolotājas intervēšana, kā arī pedagoģiskā izmēģinājuma darbība, izmantojot izstrādāto uzdevumu kopu latviešu valodas mācību stundām 2. klasei, atbilstīgi kritiskās domāšanas pieejas principiem. Diplomdarbam ir ievads, piecas nodaļas, sešas apakšnodaļas, secinājumi, izmantotās literatūras saraksts ar 32 avotiem, 10 pielikumi. The aim of the diploma paper “Use of Critical Thinking Approach in Latvian language Lessons in Grade 2” is to study theoretical, psychological and scientific literature about critical thinking approach, methods and methodological techniques and to develop a set of tasks in the Latvian language lessons in grade 2, and to test it in practice. Actuality of investigation establishes critical thinking’s role in the competence-based learning content. The diploma paper’s theoretical part includes analyze of theoretical, psychological and scientific literature about the concept of critical thinking, its meaning in Latvian education, critical thinking methods and methodological techniques and critical thinking approach in learning process. Empirical part, based on the results of the pedagogical observation, interception and survey, includes pedagogical experiment, by using the critical thinking approach in Latvian language lessons in grade 2. The diploma paper contains introduction, five sections and six subsections, conclusion, used literature list with thirty two source, ten attachments.