Show simple item record

dc.contributor.advisorSvence, Guna
dc.contributor.authorRodiņa, Dace
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2020-02-08T02:02:46Z
dc.date.available2020-02-08T02:02:46Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other74110
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49950
dc.description.abstractŠī pētījuma mērķis bija noskaidrot, kādas saistības pastāv starp pusaudžu iekšējo motivāciju, apzinātību, pašcieņu un viņu uztverto vecāku pārraudzību, kā arī veikt “Bērnu un pusaudžu apzinātības aptauja (CAMM)” (Child and Adolescent Mindfulness Measure (CAMM), Greco et al, 2011; D.Rodiņa, 2019) lingvistisko un psihometrisko adaptāciju. Pētījumā tika izvirzīti 3 pētījuma jautājumi: 1. Vai pastāv matemātiski statistiski nozīmīgas sakarības starp konkrētās pusaudžu izlases iekšējās motivācijas, uztvertās vecāku pārraudzības, apzinātības un pašcieņas rādītājiem? 2. Vai pastāv matemātiski statistiski nozīmīgas sakarības starp D.b klases iekšējās motivācijas, uztvertās vecāku pārraudzības, apzinātības un pašcieņas rādītājiem? 3. Kādi ir adaptējamās aptaujas “Bērnu un pusaudžu apzinātības aptauja (CAMM)” (Child and Adolescent Mindfulness Measure (CAMM)); (Greco et al, 2011; D.Rodiņa, 2019) psihometriskie rādītāji? Darba teorētiskajā daļā ir raksturota iekšējā motivācija, pašcieņa, vecāku uztvertā pārraudzība pusaudžu vecumposma kontekstā, apskatīti mūsdienu pētījumi un to rezultāti. Pētījumā piedalījās 169 respondenti vecumā no 11 - 15 gadiem, no tiem 74 meitenes un 95 zēni. Pētījuma ietvaros dalībnieki aizpildīja četras aptaujas – “Iekšējās motivācijas aptauja” (Intrinscic Motivation Inventory /(IMI)/ Deci&Ryan, 1982, E.Rolle – Kupliņa, 2017); “M.Rozenberga „Pašvērtējuma-pašcieņas skala”” (Rosenbergs’s Self-Esteem Scale; SES, 1965., Miltuze, 1996); "Uztvertās vecāku pārraudzības skala"" (Parental monitoring scale; Kerr & Stattin, 2000; D. Zotova, 2014) un “Bērnu un pusaudžu apzinātības aptauja (CAMM)” (Child and Adolescent Mindfulness Measure (CAMM), Greco et at, 2011; D.Rodiņa, 2019), kā arī tika veikta intervijas ar klases audzinātāju kontentanalīze. Iegūtie dati tika apkopoti un veikta rezultātu analīze, kā arī izdarīti secinājumi un izstrādātas rekomendācijas.
dc.description.abstractThe purpose of this study was to examine the relationship between adolescent intrinsic motivation, mindfulness, self-esteem, and their perceived parental control, as well as the Child and Adolescent Mindfulness Measure (CAMM), Greco et al. 2011; D. Rodina, 2019) Linguistic and Psychometric Adaptation. The research raised 3 research questions: 1. Are there mathematically statistically significant correlations between intrinsic motivation, perceived parental monitoring, mindfulness, and self-esteem in a given sample of adolescents? 2. Are there mathematically statistically significant relationships between grade D.b. intrinsic motivation, perceived parental monitoring, mindfulness, and self-esteem? 3. What are the Child and Adolescent Mindfulness Measure (CAMM) adaptive surveys; (Greco et al, 2011; D. Rodina, 2019) Psychometric indicators? The theoretical part of the thesis describes intrinsic motivation, self-esteem, mindfulness and parents' perceived monitoring in the context of adolescent age, reviews of contemporary research and their results. The survey included 169 respondents aged 11-15, of whom 74 were girls and 95 were boys. Within the framework of the study, participants completed four questionnaires - The Intrinscic Motivation Inventory (IMI) / Deci & Ryan, 1982, E. Rolle - Kupliņa, 2017; "The Rosenbergs' Self-Esteem Scale" by M. Rosenberg (SES, 1965, Miltuze, 1996); "Parental monitoring scale" (Kerr & Stattin, 2000; D. Zotova, 2014) and "Child and Adolescent Mindfulness Measure (CAMM)", Greco et at, 2011; Rodiņa, 2019), as well as a content analysis of interviews with the class teacher. The obtained data were summarized and the results were analyzed, as well as conclusions and recommendations were made. Keywords: 11 - 15 year olds, intrinsic motivation, mindfulness, self-esteem, perceived parental control.  
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPsiholoģija
dc.subject11 - 15 gadus veci pusaudži
dc.subjectiekšējā motivācija
dc.subjectapzinātība
dc.subjectpašcieņa
dc.subjectuztvertā vecāku pārraudzība
dc.titlePusaudžu iekšējās motivācijas saistība ar apzinātību, pašcieņu un uztverto vecāku pārraudzību
dc.title.alternativeAdolescents' Intrinsic Motivation in Relation to Mindfulness, Self-Esteem and Perceived Parental Monitoring
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record