6. klases skolēnu mutvārdu tekstu veidošanas prasmju pilnveides didaktiskās iespējas krievu valodas kā svešvalodas mācību stundās
Author
Lepa, Nadežda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Gavriļina, Margarita
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
6.klases skolēnu mutvārdu tekstu veidošanas prasmju pilnveides didaktiskās iespējas krievu valodas kā svešvalodas mācību stundās: diplomdarbs. - Rīga, 2020. – 112. lpp. Šis pētījums ir veltīts runas prasmju veidošanas un attīstības didaktisko iespēju izpētei krievu valodas kā svešvalodas stundās 6. klases skolēniem skolās ar latviešu valodas plūsmu. Šī tēma ir aktuāla, jo problēmas, kas saistītas ar spēju uzlabot mutvārdu tekstu veidošanu krievu (svešvalodu) valodas stundās, ir diezgan daudzveidīgas un diezgan aktuālas mūsdienu skolā. Jāatzīmē, ka, sākot mācīties svešvalodu, skolēni pirmām kārtām vēlas iemācīties runāt šajā valodā. Tomēr iemācīties runāt ir diezgan sarežģīts process, kas sastāv no daudziem komponentiem. Šajā diplomdarbā darba autore analizē runāšanas lomu svešvalodas apguves procesā; apkopo to zinātnieku lingvodidaktiskās pieredzes, kuru uzmanības centrā ir metodes un paņēmieni skolēnu runāšanas prasmju attīstīšanai svešvalodā; raksturo grūtības, ar kurām sastopas skolēni, veidojot mutvārdu tekstus svešvalodā. Diplomdarba praktiskajā daļā darba autore izklāsta pašas veiktā praktiskā pētījuma gaitu: 6. klases skolēnu un svešvalodu skolotāju aptaujas rezultāti; skolēnu runāšanas līmeņa pārbaude (sākotnējā kontrole); didaktisko materiālu aprobācijas process; apkopoti praktiskā pētījuma rezultāti. Šis darbs var būt noderīgs metodiķiem, skolotājiem, pētniekiem, kuri interesējas par mūsdienu teorijas attīstību un svešvalodu mācīšanas praksi. Atslēgas vārdi: runāšana, monoloģiskā runa, svešvaloda, metodes un paņēmieni, valodas saziņas prasmes. The didactical options of forming speaking skills in 6th grade students learning Russian as a foreign language: diploma paper. - Riga, 2020. - 112 pages. This study is devoted to the study of the didactic possibilities of the formation and development of speaking skills in the lessons of the Russian language as a foreign language for schoolchildren of grades 6 in a Latvian school. This topic is relevant because problems associated with improving the ability to create verbal texts in the lessons of the Russian (foreign) language are quite diverse and quite relevant in a modern school. It should be noted that when starting to learn a foreign language, schoolchildren primarily want to learn how to speak this language. However, learning to speak is a rather complicated process, consisting of many components. In this diploma paper, the author analyzes the role of speaking in the process of mastering a foreign language; summarizes the linguodidactic experience of scientists whose focus is on methods and techniques for developing schoolchildren' skills in speaking a foreign language; characterizes the difficulties encountered by schoolchildren in the process of creating verbal texts in a foreign language. In the practical part of the diploma paper, the author describes the course of her own practical research: the results of a survey of schoolchildren in grade 6 and teachers of foreign languages; testing (initial control) of schoolchildren speaking level; the process of approbation of didactic materials; summarizes the results of a practical study. This paper may be useful to methodologists, teachers, researchers interested in the development of modern theory and practice of teaching foreign languages. Кey words: speaking, monologue, foreign language, methods and techniques, communicative and speech skills.