• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Drāmas elementu izmantošana jaunāko pusaudžu motivācijas veicināšanai angļu valodas gramatikas apgūšanā

Thumbnail
View/Open
299-74138-Kalniete_Irina.Arianna_ik17095.pdf (3.132Mb)
Author
Kalniete, Irina Arianna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Horgan, Joseph Jack
Date
2020
Metadata
Show full item record
Abstract
Šis diplomdarbs sniedz teorētisku pamatojumu un piedāvā praktiskus padomus drāmas tehnikas izmantošanai angļu valodas stundās pamatskolā. Uzsvars tika likts uz gramatikas kompetences attīstību. Pētījuma mērķis bija noskaidrot, vai ir iespējama drāmas elementu izmantošana pamatskolas angļu valodas stundās un noskaidrot vai tā attīsta izglītojamo gramatikas kompetenci. Prakses laikā tika veikta izpēte, izmantojot gadījuma pētījumu, kā galveno pētījumu metodi. Darbā tika izmantotas tādas datu vākšanas metodes kā novērojumi, anketas un gala testa analīze. Rezultāti pierādīja, ka drāmas paņēmienus var piemērot nodarbībām ar jaunākiem pusaudžiem, kuri studē angļu valodu, arī tika parādīts, ka tā ir efektīva mācību metode gramatisko prasmju attīstībai un motivācijas palielināšanai angļu valodas apguvē. Atslēgvārdi: gramatikas aktivitātes, drāma, drāmas paņēmieni/elementi, motivācija, jaunie pusaudži
 
The present diploma paper provides theoretical background and practical application of drama as a teaching technique in the English language classroom at primary school in Latvia. The emphasis is on development of grammar competence. The purpose of this research was to find out if teaching through drama could be implemented in the English language primary school classroom and if it developed learners’ grammar competence. During the practice, the research was conducted using the case study as the main research method, applying such data collection tools as an observation, questionnaires, and the analysis of the final test. The results demonstrated that drama techniques could be implemented for the young adolescent aged English learners in Latvia, and proved to be an effective teaching technique for grammar competence development and for increasing motivation in learning English. Key words: grammar activities, drama, drama elements, motivation, young adolescents
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49954
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV