Drāmas elementu izmantošana jaunāko pusaudžu motivācijas veicināšanai angļu valodas gramatikas apgūšanā
Author
Kalniete, Irina Arianna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Horgan, Joseph Jack
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Šis diplomdarbs sniedz teorētisku pamatojumu un piedāvā praktiskus padomus drāmas tehnikas izmantošanai angļu valodas stundās pamatskolā. Uzsvars tika likts uz gramatikas kompetences attīstību. Pētījuma mērķis bija noskaidrot, vai ir iespējama drāmas elementu izmantošana pamatskolas angļu valodas stundās un noskaidrot vai tā attīsta izglītojamo gramatikas kompetenci. Prakses laikā tika veikta izpēte, izmantojot gadījuma pētījumu, kā galveno pētījumu metodi. Darbā tika izmantotas tādas datu vākšanas metodes kā novērojumi, anketas un gala testa analīze. Rezultāti pierādīja, ka drāmas paņēmienus var piemērot nodarbībām ar jaunākiem pusaudžiem, kuri studē angļu valodu, arī tika parādīts, ka tā ir efektīva mācību metode gramatisko prasmju attīstībai un motivācijas palielināšanai angļu valodas apguvē. Atslēgvārdi: gramatikas aktivitātes, drāma, drāmas paņēmieni/elementi, motivācija, jaunie pusaudži The present diploma paper provides theoretical background and practical application of drama as a teaching technique in the English language classroom at primary school in Latvia. The emphasis is on development of grammar competence. The purpose of this research was to find out if teaching through drama could be implemented in the English language primary school classroom and if it developed learners’ grammar competence. During the practice, the research was conducted using the case study as the main research method, applying such data collection tools as an observation, questionnaires, and the analysis of the final test. The results demonstrated that drama techniques could be implemented for the young adolescent aged English learners in Latvia, and proved to be an effective teaching technique for grammar competence development and for increasing motivation in learning English. Key words: grammar activities, drama, drama elements, motivation, young adolescents