Uzdevumi 4. klases skolēnu īpašības vārdu krājuma pilnveidei angļu valodas stundās
Author
Pallo, Darja
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Augustāne, Inta
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba mērķis: izvērtēt 4. klases skolēnu prasmi izmantot īpašības vārdus rakstītā tekstā angļu valodā un izstrādāt uzdevumus, kas rosinātu skolēnus izmantot īpašības vārdus pēc iespējas biežāk. Pētījuma rezultāti liecina par to, ka tikai daži skolēni rakstītos tekstos izmanto īpašības vārdus (veidojot aprakstus – skolēnu skaits ir nedaudz lielāks). Pētījuma laikā tika noskaidroti īpaši faktori, kas veicina īpašības vārdu izmantošanas biežumu. Ņemot vērā šos nosacījumus tika izstrādāti uzdevumi ar mērķi palielināt īpašības vārdu lietošanas biežumu. Kā liecina pētījuma rezultāti, uzdevumu izmantošana angļu valodas stundās palielināja īpašības vārdu lietošanas biežumu. Veicot uzdevumus, tika izkoptas skolēnu zināšanas par īpašības vārdu pareizrakstību un tika palielināts vārdu krājums. The aim of the diploma paper was to assess the ability of students of form 4 to use adjectives in written texts and to design special activities on adjectives to develop students’ skills to use adjectives spontaneously. The research has shown that only a few students use adjectives in narrative texts. The per cent of students who use adjectives in descriptive texts is slightly higher. There are specific factors which contribute to increased use of adjectives and which served the foundation of the activities for developing the ability to use adjectives in written texts. The results of the research have shown that the use of special activities leads to increased use of adjectives in narrative and descriptive texts, as well as more successful implementation of grammatical rules on adjectives and vocabulary expansion.