Izglītojoša tiešsaistes platforma “Lingualeo” 7. klases skolēnu angļu valodas vārdu krājuma pilnveidei angļu valodā
Author
Babahina, Viktorija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Horgan, Joseph Jack
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Mūsdienās skolotājiem ir dažādas metodes un līdzekļi, lai apmācītu angļu valodu. Problēma parādās brīdi, kad students nezin kura metode būs noderīgāka viņa izglītības procesā, un domā, ka jaunu vārdu apgūšana ir viens no visgrūtākajiem uzdevumiem. Diplomdarba autors ir izpētījis “Lingualeo” kā līdzekli vārdu krājuma paplašināšanai un apgūšanai angļu valodas stundās 7. klases skolēnu vidū. Autors ir analizējis literatūru par kopīgām angļu valodas mācīšanas metodēm un izglītojošām tiešsaistes platformām, kas varētu būt noderīgas. Kā pētījuma metode tika izvēlēta gadījuma izpēte. Izmantojot anketas un pārbaudot vārdu krājuma testus 7. klases skolēnu vidū, kuriem bija iespēja izmēģināt izglītības platformu “Lingualeo”. Turklāt “Lingualeo” tika izmantots, lai izveidotu personiskās vārdnīcas un pabeigtu uzdevumus ar jauniem vārdiem. Pētījuma ietvaros skolēnu vārdnīcas testi tika analizēti, strādājot skolā septembrī, oktobrī un novembrī 2019. gadā. Analizējot studentu atsauksmes un vārda krājuma testus, autors ir atradis, ka izglītības tiešsaistes platforma “Lingualeo” varētu tikt izmantota kā papildu līdzeklis angļu valodas krājuma apgūšanai. Daudziem skolēniem tas kļuva par atbalsta instrumentu mācību procesā, bet citi izvēlējās izmantot tradicionālās vārdu apguves metodes. Neskatoties uz “Lingualeo” lietošanu vai tradicionālo metožu lietošanu skolēnu vērtējumi bija pozitīvi. Kopā ar teoriju un rezultātiem, kas sniegti pētījumā par studentu vārdu krājuma prasmju uzlabošanu angļu valodā pamatskolā, diplomdarbu var izmantot kā informācijas avotu par jaunām metodēm pamatskolas skolēniem. Nowadays teachers have various methods and tools to teach English vocabulary. The problem begins when a student does not know which method will be useful in studying the process and thinks that learning new words is one of the most difficult tasks. The author of the Diploma paper has examined “Lingualeo” as a tool for improving and learning vocabulary in English lessons in Form 7. The author has analyzed the literature on the common methods of teaching English language and educational online platforms that could be helpful. A case study was chosen as a research method. Through questionnaires, the author noticed that the students have a desire to learn new vocabulary with modern technologies, hence the basic school of Form 7, had a chance to try the educational platform “Lingualeo”. Additionally, “Lingualeo” was used to create personal dictionaries and completed tasks with new words. As part of the research, students’ vocabulary tests were analyzed during working at school in September, October and November 2019. Analyzing students’ feedback and vocabulary tests, the author has found that the educational online platform “Lingualeo” could be used as an additional tool for studying English vocabulary. For many learners, it became a supportive tool in the learning process, whereas other students preferred to use the traditional methods of learning new words. Whether the students used “Lingualeo” or not, their marks were improved. Together with the theory and data provided in the research on improving students’ vocabulary skills in the English language in basic school, the Diploma paper can be used as a suggestion of using new methods with the basic school students