Stratēģijas 7. klases skolēnu rakstīšanas prasmju pilnveidei garāku tekstu sacerēšanai angļu valodas stundās
Author
Kadiķe, Līva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Horgan, Joseph Jack
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba “Stratēģijas 7. klases skolēnu rakstīšanas prasmju pilnveidei garāku tekstu sacerēšanai angļu valodas stundās” izvirzītais mērķis ir izpētīt, kā dažādas stratēģijas un metodes var palīdzēt skolēniem uzlabot rakstīšanas prasmi garāku tekstu sacerēšanā. Veicamie uzdevumi sastāv un teorētiskās literatūras izpētes un analīzes, piemeklējot atbilstošas stratēģijas, tās iesaistot angļu valodas mācību stundās. Sekojoši, novērot, kā skolēnu rakstīšanas izpratne ir uzlabojusies, analizēt skolēnu sasniegumus, kā arī noskaidrot skolēnu attieksmi un iegūt atgriezenisko saiti no mācību stundām, kur stratēģijas rakstīšanas prasmes uzlabošanai tika pielietotas. Lai noskaidrotu labākās pieejas un metodes izvirzītā mērķa sasniegšanai, atsevišķa gadījuma pētījums tika veikts Mērsraga vidusskolas 7.klases skolēnu vidū angļu valodas mācību stundās. Pētījuma dalībnieki bija 20 skolēni. Pētījums ilga 6 nedēļas. Pētījuma sākuma gaitā skolēniem tika izsniegtas anketas, lai noskaidrotu skolēnu attieksmi un personīgās sajūtas rakstīšanas uzdevumu laikā angļu valodas stundās, raksturota skolēnu darbība uzdevumu izpildes laikā, kā arī analizēts skolēnu veikums, izaugsme un atgriezeniskā saite. Pētījuma laikā tika izveidots stratēģiju plāns, kurš sastāvēja no 8 stratēģijām. Skolēniem bija iespēja parādīt savu sniegumu, laika gaitā to attīstīt un uzlabot, kas rezultējās panākumos. Skolēnu rakstīšanas prasme pēc pielietotā stratēģiju plāna uzlabojās par 30%, kā arī ar jauno stratēģiju iesaisti skolēni atzina, ka jutās pašpārliecinātāki, viņuprāt, rakstīšanas prasme ir uzlabojusies un labprāt vēlētos arī turpmāk iesaistīties šādās aktivitātēs. Jauniegūtās stratēģijas veicināja skolēnu ieinteresētību un aktivitāti, uzlaboja rakstīšanas prasmi un tās izpratni, kā arī mudināja skolēnus turpināt iesākto darbību. The set aim of the Diploma Paper “Strategies to Improve Students’ Writing Skills for Composing Longer Texts in English Lessons for Form 7” is to investigate how different strategies and methods can help students to improve writing skills for composing longer texts. Manageable tasks for the author of the Diploma Paper consist of the investigation and analyse of the theoretical literature where suitable strategies are chosen by integrating them in English lessons. As follows, the next task is to observe how students’ writing skills have improved, to analyse students’ achievement, as well as, to establish students’ attitude and to get the feedback after the lessons where strategies for students’ writing skills’ improvement were used To clarify the thorough approaches and methods for achieving the set aim, a case study was accomplished in the English language lessons in Mērsrags Secondary School in Form 7 as a research method. 20 students were involved in the research. The research was going on for 6 weeks. During the research students received and completed a questionnaire to sort out their attitude and personal feelings during writing tasks in the English language lessons. The students’ activity and performance of the tasks was described, the students’ achievement, development of writing skills and received feedback were analysed. During the research, the strategy plan was created and it consisted of 8 strategies. Students had an opportunity to show their performance, improve and develop it over time. Students’ writing skills after the used strategy plan improved by 30%, as well as students recognized they felt more self-confident, their writing skills’ have improved and they would like to use the particular strategies in the future. Acquired strategies during the research promoted the interest and activity for students, developed and improved their writing skills’ and stimulated students to continue the work.