Show simple item record

dc.contributor.advisorKūle, Maijaen_US
dc.contributor.authorKivle, Inetaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Vēstures un filozofijas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-01-12T06:50:30Z
dc.date.available2015-01-12T06:50:30Z
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.other7422en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/5008
dc.description.abstractSkaņas, sarunas, balss un mūzikas fenomenoloģiskie aspekti tiek analizēti promocijas darba četrās nodaļās: 1) Fenomenoloģijas kā filosofijas un metodes nozīme skaņas, runas, balss un mūzikas skatījumā; 2) Skaņas fenomenoloģiskā skatījuma pamatnostādnes; 3) Fenomenoloģiskā skatījuma tālākizvērsums: skaņa, runa, balss; 4) Mūzikas fenomenoloģiskās interpretācijas. Promocijas darbā tiek skatīts fenomenoloģijas devums dzirdamu fenomenu analīzē no Edmunda Huserla uzskatiem līdz mūsdienu mūzikas fenomenoloģijas atziņām. Fenomenoloģija aplūko, kā skaņa no fizikālas parādības pārtop par jēgpilnu, kā veidojas dzirdamu fenomenu jēga un kā tiek konstituēts skaņai, runai, balsij un mūzikai piemītošais laiks u.c. norises kā, piemēram, klausīšanās un klusuma saprašana. Savijot fenomenoloģijas nostādnes ar hermeneitikas un fundamentālontoloģijas atziņām, runa un balss tiek skatīta kā cilvēka būtībai imanenti piemītošs valodas skaniskums.en_US
dc.description.abstracthe phenomenological aspects of sound, speech, voice, and music are analyzed in the four chapters of the promotion paper: 1) The significance of phenomenology as a philosophy and method in viewing sound, speech, voice and music. 2) The basic stances of the phenomenology of sound. 3) Further expansion of the phenomenological view: sound, speech, voice. 4) Phenomenological interpretation of music. The Promotion paper reviews the contribution of phenomenology to the analyses of auditory phenomena from Edmund Husserl`s views to the views of leading contemporary authors in phenomenology of music. Phenomenology looks how the sound turns from a physical phenomenon into a meaningful one, how the meaning of an audible phenomena is formed, and in what way time peculiar to sound, speech, voice, and music is constituted, as well as other processes, for instance, listening and understanding silence. Speech and Voice are looked as language sonority immanent to human being and interweaves the phenomenological position with the findings of hermeneutics and fundamental ontology.en_US
dc.language.isolaven_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFilozofijaen_US
dc.titleSkaņa, runa, balss un mūzika fenomenoloģiskajā perspektīvāen_US
dc.title.alternativeSound, speech, voice and music from phenomenological perspectiveen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record