Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu iztēles attīstības sekmēšana tēlotājdarbībā
Author
Puisāne, Ineta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Randoha, Antra
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore ir Ineta Puisāne. Kvalifikācijas darba tēma: jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu iztēles attīstības sekmēšana tēlotājdarbībā. Kvalifikācijas darba vadītāja ir Dr. paed. Antra Randoha. Darba mērķis ir teorētiski analizēt un praktiski izpētīt jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu iztēles attīstības sekmēšanas iespējas tēlotājdarbībā. Kvalifikācijas darbs sastāv no ievada, divām darba daļām un 7 apakšdaļām, 11 attēli, 2 tabulas, secinājumi, 37 izmantoto literatūras avotu. Kopējais darba apjoms 45 lappuses. Darba teorētiskajā daļā ir analizētas pedagogu un psihologu atziņas par iztēles attīstību. Šajā nodaļā ir pieejama informācija par iztēles jēdzienu, aprakstītas iztēles attīstīšanas iespējas izmantojot zīmēšanu, kā arī sniegts jaunāko pirmsskolas vecumu bērnu attīstības likumsakarību raksturojums. Darba empīriskajā daļā ir sniegts pētījuma metodoloģijas un pētījumā iesaistīto bērnu raksturojums. Šajā darba daļā ir pieejams pētījuma norises apraksts, kas ietver veiktās organizētas darbības iztēles sekmēšanai un analizēts tiek sasniegtais rezultāts, kā arī tiek sniegti ieteikumi, balstoties uz veikto pētījumu. Pētījuma mērķa sasniegšanai tika izmantotas tādas metodes, kā teorētiskās (pedagoģiskās un pedagoģiski psiholoģiskās literatūras analīze) un praktiskā (pedagoģiskais novērojums). Bērniem izmantojot dažādus materiālus un tehnikas organizētajās darbībās ir iespēja pašam darboties, izzināt un veicināt iztēles attīstību. Kā parādīja darbā pielietotās organizētajās darbībās izmantotās tehnikas, tad bērni ir kļuvuši atvērtāki materiālu dažādībai, krāsu jaukšanai un aktivitāte zīmēšanas laikā ir augsta. Bērni organizēto darbību laikā centās pastāstīt par iztēlē tapušajiem tēliem un to veiktajām darbībām, kas attēlotas tika uz pašu bērnu izvēlētā materiāla. The author of the work is Ineta Puisāne. Theme of the qualification job: encouraging pre-school children imagination in the fine visual arts. The supervisor of the qualification work is Dr. paed. Antra Randoha. The target of work is - theoretically analyze and practically study encouraging pre-school children imagination in the fine visual arts. The qualification work consists of an introduction, two parts, 7 subsections, 13 pictures, 4 tables, conclusions and 36 used literature sources. The total volume of the work is 45 pages. The theoretical part of the work analyzes the findings of teachers and psychologists on the development of imagination. The theoretical part is analyzed educators and psychologists learned about development of the imagination. This chapter provides information on the concept of imagination, describes the possibilities of developing - imagination through drawing, as well as provides a description of regularities of development for youngest preschool children. The empirical part of the work provides a description of the research methodology and childrens involved in the research. A description of the research process is available in this part, which includes organized activities to stimulate imagination and analyzes the achieved result, as well as provides recommendations based on the research. To achieve the goal of the research, was used such methods as theoretical (analysis of pedagogical and pedagogical-psychological literature) and practical (pedagogical observation). Using various materials and techniques in organized activities, children have the opportunity to act, learn and promote the development of imagination. As the techniques used in the organized activities used in the work showed, the children have become more open - variety of materials, the activity is more higher using the color mixing and drawing. During activities, the children tried to tell about the imaginary images - their actions, which depicted only on the material chosen by the children themselves.