Mācību metodes skolēna pašapziņas sekmēšanai sporta stundās 4. klasei
Author
Dumbrovska, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba temats: Mācību metodes pašapziņas sekmēšanai sporta stundās sākumskolas 4. klasei Autors: Ieva Dumbrovska Mērķis – izpētīt mācību metodes skolēna pašapziņas sekmēšanai sporta stundās sākumskolā. Darbs ir strukturēts divās nodaļās - teorētiskajā un empīriskajā. Teorētiskā daļa sevī ietver 4 apakšnodaļas, bet empīriskā daļa 3 apakšnodaļas Teorētiskajā daļā autore aplūko dažādu autoru uzskatus un secinājumus, kas ir pašapziņa un kā tā ietekmē skolēnus. Aplūko arī skolēnu fiziskās, emocionālās un kognitīvās vecumposma raksturīgās īpatnības. Darba autore arī apskata, kā veidojas sporta stunda un kādas mācību metodes ir pielietojamas tieši sporta stundās. Empīriskajā daļā darba autore veic pedagoģiskus novērojumus sākumskolas 4 klases sporta stundās, kā tiek iekļautas dažādas mācību metodes pašapziņas sekmēšanai. Pētījumā darba autore analīze katru skolēnu individuāli kā mācību metodes sekmē skolēna pašapziņu. Vada sporta stundas, kurās atspoguļo dažādas mācību metodes piemēram, stafetes, spēles un rotaļas, pārrunas u.c. Pētījuma beigās tiek apstiprināta hipotēze, ka 4.klases skolēnu pozitīvu pašapziņas attīstību sporta stundās var nodrošināt mācību un organizācijas metožu daudzveidība, vai tā ir bijusi veiksmīga. Secinājumi: Dažādu mācību metožu izmantošana sporta stundās ir sekmīga pašapziņas sekmēšanai. Uzslavas, iedrošinājums un atbalsts ir vajadzīgs jeb kuram skolēnam, lai skolēns justos brīvi katrā sporta stundā. Skolotājam jāspēj organizēt sporta stundas tā lai skolēns saņem arī atgriezenisko saikni. Atslēgas vārdi: pašapziņa, sporta stunda, stafetes, pārrunas, spēles, rotaļas Bakalaura darba apjoms: 58 lpp, 7 attēli, 3 tabulas, 6 pielikumi, 61 literatūras avoti. Theme: Teaching methods for promoting self-confidence in sports lessons for the 4th grade learners of primary school.. Author: Ieva Dumbrovska The aim – to study the teaching methods for promoting the student’s self-confidence in sports lessons in primary school. The work was divided into two parts theoretical and empirical. The theoretical part includes 4 subsections, but the empirical part includes 3 subsections. In the theoretical part, the author looks at the views and conclusions of different authors, what is self-confidence and how it affects the students. The physical, emotional and cognitive characteristics of students are also considered. The author of the work also looks at how a sports lesson is formed and what kind of teaching methods are applicable in sports lessons. In the empirical part, the author makes pedagogical observations in the 4th grade sports lessons of primary school, how different teaching methods are included to promote self-confidence. In the research, the author analyzes each student individually and how the teaching methods promote the student's self-confidence Conducts sports lessons that reflect various teaching methods such as relays, games and games, discussions, etc. At the end of the study, the hypothesis is confirmed that the positive development of 4th grade students in sports lessons can be ensured by the diversity of teaching and organizational methods, or it has been successful. Conclusions: The use of different teaching methods in sports lessons is successful in promoting self-confidence. Praise, encouragement and support are needed for any student to feel free in every sports lesson. The teacher must be able to organize sports lessons so that the student also receives feedback. Keywords: self-confidence, sports lesson, relays, discussions, games, games. Bachelor's thesis volume: 58 pages, 7 figures, 4 tables, 6 appendices, 61 references.