Izpratnes pilnveidošana par veselīgu dzīvesveidu 4.klases skolēniem
Author
Baltiņa, Santa
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Zīriņa, Tija
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors: Santa Baltiņa. Darba nosaukums: Izpratnes pilnveidošana par veselīgu dzīvesveidu 4.klases skolēniem. Darba mērķis: pētīt izpratnes pilnveidošanas iespējas par veselīgu dzīvesveidu 4. klases skolēniem. Izpratne par veselīgu dzīvesveidu skolēniem veidojas ne tikai skolā, bet arī ģimenē. Skolotājs, lai pilnveidotu skolēnu izpratni par veselīgu dzīvesveidu, var izmantot dažādas mācību metodes, paņēmienus un mācību organizācijas formas. Bakalaura darba ietvaros tika veikts skolēnu novērojums, kā arī pārrunas ar skolēniem, kuru laikā tika noskaidrots, kāda ir skolēnu izpratne par veselīgu dzīvesveidu, vadoties pēc izstrādātajiem kritērijiem un rādītājiem. Tika veikta arī pedagoģiskā izmēģinājumdarbība, pēc kuras skolēnu izpratne tika vērtēta vēlreiz, ņemot vērā jau iepriekš izstrādātos kritērijus un rādītājus. Tika anketēti vecāki, lai noskaidrotu, vai skolēnu ģimenēs tiek realizēti veselīga dzīvesveida paradumi. Pētījumā tika noskaidrots, ka skolēna izpratni par veselīgu dzīvesveidu lielā mērā ietekmē ģimenes paradumi, kā arī tas, ka visveiksmīgāk skolēna izpratni par veselīgu dzīvesveidu iespējams sekmēt ar tādiem pedagoģiskajiem paņēmieniem, kas skolēnam ļauj pašam izzināt, pētīt, dalīties uzzinātajā ar citiem, pielietot uzzināto praktiski. Bakalaura darba apjoms: 62 lpp., 3 attēli, 7 tabulas, 52 literatūras un citi avoti. Author: Santa Baltina. Title: Raising 4th grade’s pupils’ awareness of a healthy lifestyle. Aim of research: to investigate the possibilities of raising awareness for 4th grade’s pupils. Pupils’ awareness of a healthy lifestyle forms not only in school but also in family. Teacher, to raise pupils’ awareness of a healthy lifestyle, can use different teaching methods and organisation forms. Within this bachelor’s thesis observation and discussions with 4th grade’s pupils were done after which was found out pupils’ awareness of a healthy lifestyle according to developed criteria and indicators. A pedagogical experimentation was also carried out after which pupils’ awareness was evaluated again based on the same criteria and indicators as before. Parents were surveyed to find out whether pupils’ families are implementing healthy lifestyle habits. In research it was found that pupils’ awareness of a healthy lifestyle is greatly influenced by family habits, as well as the fact that pupils’ awareness of a healthy lifestyle can be most effectively promoted through methods that allow the pupil to find out, study, share what is learned and to apply learned in practice. The bachelor thesis consists of 62 pages, 3 pictures, 7 tables, 52 literature and other sources.