Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu radošuma veicināšana tehnoloģiju jomā
Author
Šmukste, Elīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Muzis, Ivars
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Elīna Šmukste Darba tēma: Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu radošuma veicināšana tehnoloģiju jomā. Darba vadītājs: Prof. Dr.paed. Ivars Muzis Pētījuma mērķis: teorētiski pētīt un empīriski pamatot kā vēcākā pirmsskolas vecuma bērnu radošumu veicināšu tehnoloģiju jomā. Pētījuma jautājums: kā tehnoloģiju jomā pirmsskolā veicināma 5-6 gadu vecu bērnu radošā darbība? Atslēgas vārdi: radoša darbība, radošas darbības veicināšana, tehnoloģiju mācību joma, 5-6 gadus veci bērni un to attīstība. Darba apjoms: darbs sastāv no 3 nodaļām un 8 apakšnodaļām, tam ir 52 lapas. Tajā aplūkojamas 5 tabulas, 2 attēli un 3 pielikumi. Izmantotās literatūras saraksts sastāv no 40 avotiem. Darba teorētiskās daļas pirmajā nodaļā tika analizētas dažādu pedagogu un psihologu atziņas par jēdzienu radošums, bērnu radošo darbību, kā arī tika apskatīts bērnu attīstības īpatnības pētāmas problēmas ietvaros. Otrajā nodaļā tika izzināts mācību saturs pirmsskolā, tiek skaidrots tehnoloģiju mācību jomas jēdziens un pētīta pedagoģiskā darbība tajā. Darba trešās nodaļas saturs balstās uz praktisko pētījumu. Pētījumā piedalās vecākā pirmsskolas vecuma 12 bērni. Pētījumā tika izstrādātas 3 nodarbības, kurās ar novērošanas metodes palīdzību tika pētīts kā mainās radošās darbības kritēriji katrā no nodarbībām un ar kādām metodēm veicināma radošā darbība. Praktiskā pētījuma rezultātā tiek izstrādāti priekšlikumi, pedagoģiskajai darbībai un bērnu radošuma veicināšanai tehnoloģiju mācību jomā. Author of the work: Elina Smukste Theme of the work: Promotion of 5-6 years old children creative work in tehnology training in preschool Supervisor of the work: Prof. Dr.paed. Ivars Muzis The aim of the research: To study theoretically and substantiate empirically how to promote the creativity of senior preschool children in the field of crafts and arts. Research question: How should the creative activity of 5-6 year old children be promoted in crafts and arts field in preschool? Keywords: creative activity, creative work promotion, tehnology training, 5-6 year old children and their development. Scope of the work: the paper consists of 3 chapters and 8 subsections, it has 52 pages. It contains 5 tables, 2 pictures and 3 appendices. The list of used literature consists of 40 sources. The first chapter of the theoretical part of the work analyzes the quotes of various teachers and psychologists on the concept of creativity, children’s creative activity, as well as children’s development peculiarities within the researched problem. In the second chapter, the content of teaching in preschool was explored, the concept of crafts and arts teaching is explained, and the pedagogical activity in it is studied. The third chapter of the work is based on practical research. 12 senior age preschool children participate in the study. In the research 3 lessons were developed, in which the observation method was used to study how the criteria of creative activity change in each of the lessons and by which methods creative activity should be promoted. As a result of practical research, proposals are developed for pedogogical activites and promotion of children’s creativity in the tehnology training.