Show simple item record

dc.contributor.advisorSiliņa-Jasjukeviča, Gunta
dc.contributor.authorFreiberga, Līva
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2020-06-18T01:01:52Z
dc.date.available2020-06-18T01:01:52Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other75112
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/50379
dc.description.abstractSkolēnu runas prasmes attīstīšana latviešu valodas stundās 2. klasē sākumskolā. Darba autore Līva Freiberga, darba vadītāja Latvijas Universitātes docente Dr.paed. Gunta Siliņa- Jasjukeviča. Darba mērķis - pētīt skolēnu runas prasmes attīstīšanas iespējas latviešu valodas stundās sākumskolā un apkopot ieteikumus tās sekmēšanai 2. klasē. Darba uzdevumi: 1.  Raksturot jaunākā skolas vecuma bērnu runas prasmes attīstības likumsakarības un izstrādāt kritērijus runas prasmes novērtēšanai 2. klasē. 2.Analizēt zinātniski metodisko literatūru par runas prasmes attīstīšanas mērķi, saturu un metodiku sākumskolā. 3.Veikt empīrisko pētījumu, lai pētītu skolēnu runas prasmes attīstīšanas iespējas latviešu valodas stundās 2. klasē. 4.Izstrādāt ieteikumus skolotājiem skolēnu runas prasmes attīstīšanai latviešu valodas stundās sākumskolā. Pētījumā analizētas jaunākā skolas vecuma bērnu runas prasmes attīstības likumsakarības un izstrādāti kritēriji to novērtēšanai. Skaidrots runas prasmes jēdziens, raksturots runas prasmes saturs, apkopoti metodiskie ieteikumi skolēnu runas prasmes attīstīšanai latviešu valodas stundās 2.klasē. Empīriskajā pētījumā secināts, ka skolēniem 2. klasē ir vidējs runas prasmes līmenis. To raksturo nepieciešamais vārdu krājuma apjoms, skolēni stundās reti izsaka savu viedokli, grūtības ar runas dzirdamību, ar palīdzību atrod pareizo atbildi un runā ir dažas gramatiskās kļūdas, pauzes. Skolotājām būtu ieteicams stundās skolēniem dot uzdevumu, kur viņi diskutē grupās vai pāros, kur var brīvi dalīties savās domās, viedokļos, idejās un tos pēc tam atstāstīt pārējiem klasesbiedriem. Atslēgas vārdi: runas prasme, latviešu valodas mācību process, 2. klase. Darbs satur 50 lapas, 10 attēlus, 3 tabulas. Darba praktiskajā daļā tika pētīta skolēnu runas attīstība un skolotāju pieredze runas prasmes attīstīšanai. Respondentu skaits 16 skolēni, 2 skolotājas. Darba rezultāti apkopoti un attēloti 1 tabulā un 6 attēlu diagrammās.
dc.description.abstractDevelopment of 2nd grade primary school pupils’ speech skills during Latvian lessons. The author of the thesis is Līva Freiberga, supervisor is Dr.paed. Gunta Siliņa-Jasjukeviča, University of Latvia. The goal of the thesis: to study the development opportunities of 2nd grade primary school pupils’ speech skills during Latvian lessons and to gather the suggestions for the 2nd grade. In order to achieve the goal, a set of tasks were created: 1.To characterize the trends for the development of speech skills for children of the youngest school age and develop criteria for evaluating speech skills in the 2nd grade. 2.To analyse scientific methodological literature on the purpose, content and methodology of developing speech skills in the primary school. 3.To perform an empirical study in order to study the possibilities for developing pupils' speech skills in Latvian lessons in the 2nd grade. 4.To create recommendations for teachers in order to develop pupils' speech skills in Latvian lessons in the primary school. The study analyses the trends for the development of speech skills for children of the youngest school age and sets out criteria for their assessment. The concept of speech skills is explained and described, the methodological recommendations for developing pupils' speech skills in Latvian lessons in the 2nd grade are compiled. The empirical study shows that pupils in the 2nd grade have an average level of speech skills. It is characterized by the amount of the required vocabulary, kids rarely express their opinion, they have difficulties with hearing, they find the correct answers only with some help, and they speak with some grammatical errors and pauses. Teachers should provide pupils with tasks where they can discuss questions in groups or pairs, freely share their thoughts, opinion and ideas, and then share those with the rest of the class. Key words: speech skills, study process in Latvian lessons, 2nd grade. The job consists of 50 pages, 10 pictures, 3 tables. In the practical part the author studies the development of student speech and the experience of teachers in the development of those skills. The respondents were 16 pupils and 2 teachers. The job results are summarized and displayed in 1 table and 6 picture charts.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectrunas prasme
dc.subjectlatviešu valodas mācību process
dc.subject2. klase
dc.subjectspeech skills
dc.subjectstudy process in Latvian lessons
dc.titleSkolēnu runas prasmes attīstīšana latviešu valodas stundās 2. klasē sākumskolā
dc.title.alternativeDevelopment of 2nd grade primary school pupils` speach skills during latvian lessons
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record