Bērnu baiļu mazināšanas iespējas vecākajā pirmsskolas vecumposmā
Author
Mauriņa, Santa
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Zīriņa, Tija
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors: Santa Mauriņa. Darba temats: Bērnu baiļu mazināšanas iespējas vecākajā pirmsskolas vecumā. Bakalaura darba mērķis ir pētīt bērnu baiļu mazināšanas iespējas ar pedagoģiskajiem paņēmieniem vecākajā pirmsskolas vecumā. 1.nodaļā: Teorētiskā daļa balstās uz zinātniskās literatūras analīzi, kurā tiek apkopotas, zinātnieku, pedagogu un psihologu teorētiskās atziņas, citāti un pētījumu rezultāti, tie analizēti. Tiek sniegts baiļu un to cēloņu raksturojums, analizēti pētījumi par bērnu bailēm. Aprakstītas vecākā pirmsskolas vecuma bērnu attīstības likumsakarības, gan emocionālā, gan kognitīva attīstība un to saistība ar bērna bailēm. Apkopoti pedagogu un psihologu ieteikumi, paņēmieni bērnu baiļu novēršanai, mazināšanai vecākajā pirmsskolas vecumposmā. 2.nodaļā: Empīriskā daļa balstās uz bakalaura darba autores vērojumiem, pedagogu anketēšanu un pedagoģisko izmēģinājumdarbību. Pedagogu un psihologu ieteikumi un paņēmieni, tika izmantoti izmēģinājumdarbībā ar bērniem, veidojot nodarbības, rotaļas un spēles, lai palīdzētu novērotās bailes mazināt. Kā arī ir salīdzināti iegūtie rezultāti pētījumā sākumā un pētījuma beigās, izdarīti secinājumi. Galvenais secinājums: Bērnu baiļu novēršana būs sekmīga, ja bērns varēs baiļu objektus ieraudzīt citā veidā, tos aplūkojot tuvāk un izpētot, to veiksmīgi ikdienā spēs paveikt pedagogs, veidojot dažādas nodarbības, spēles, rotaļas, iesaistot baiļu objektus, situācijas. Pētījuma laikā ir apstiprinājusies hipotēze, ka pirmskolas vecuma bērnu baiļu mazināšana vai novēršana būs sekmīga, ja: •tiks izstrādātas un praksē regulāri un ilgstoši izmantotas rotaļnodarbības bērnu baiļu izpausmju mazināšanai; •pedagogs palīdzēs bērnam iepazīt savus baiļu objektus, tos uzzīmējot vai atveidojot no plastilīna. Bakalaura darba struktūra: darba apjoms – 61 lappuse, 16 attēli, 2 tabulas, 6 pielikumi, izmantoti 62 literatūras avoti. The author: Santa Mauriņa. The theme: Possibilities to reduce children's fears in the older preschool age. The aim of the bachelor's thesis is to study the possibilities of reducing children's fears with pedagogical techniques in the older pre-school age. Chapter 1: The theoretical part is based on the analysis of scientific literature, which summarizes the theoretical findings, quotes and research results of scientists, teachers and psychologists, they are analyzed. A description of fears and their causes is provided, research on children's fears is analyzed. Regularities of the development of older pre-school children, both emotional and cognitive development and their connection with the child's fears are described. Recommendations of teachers and psychologists, methods for prevention and reduction of children's fears in the oldest pre-school age are summarized. Chapter 2: The empirical part is based on the observations of the author of the bachelor's thesis, teachers questionnaires and pedagogical pilot activities. The suggestions and techniques of educators and psychologists were used in experiments with children, creating lessons, games and games to help alleviate the observed fear. Also, the results obtained in the study at the beginning and at the end of the study are compared, conclusions are made. The main conclusion: Prevention of children's fears will be successful if the child will be able to see the objects of fear in a different way, looking at them more closely and researching them, the teacher will be able to do it successfully on a daily basis, creating various classes, games, involving objects of fear. During the research, the hypothesis has been confirmed that the reduction or prevention of fears of preschool children will be successful if: •Play activities to reduce children's fears will be developed and used in practice on a regular and long-term basis; •The teacher will help the child to get to know their objects of fear by drawing or reproducing them from plasticine. Structure of the bachelor's thesis: amount of work - 61 pages, 16 pictures, 2 tables, 6 appendixes, 62 literature sources were used.