Show simple item record

dc.contributor.advisorUršuļska, Vladislava
dc.contributor.authorPallo, Elīna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2020-06-18T01:01:53Z
dc.date.available2020-06-18T01:01:53Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other75122
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/50381
dc.description.abstractBakalaura darba tēma – “5 – 6 gadus vecu bērnu pozitīvas attieksmes pret dabu veidošanās”. Tā aktualizē mūsdienās svarīgu problēmu – kā tuvināt bērnus dabai, kad pasaulē dominē digitālo tehnoloģiju laikmets. Bakalaura darba mērķis: pētīt 5 – 6 gadus vecu bērnu pozitīvas attieksmes pret dabu veidošanos. Teorētiskajā daļā analizētas un apkopotas gan latviešu, gan ārzemju pedagogu un psihologu atziņas par attieksmi, tās attīstības likumsakarībām, par bērna izpratnes veidošanos par dabu, kā arī izzināta ģimenes un pedagoga loma bērnu pozitīvas attieksmes veidošanā pret dabu. Pētot dažādu autoru atziņas, tiek secināts, ka attieksme ir viena no cilvēka būtību raksturojošām komponentēm, kas veidojas un attīstās reizē ar cilvēka zināšanām, pieredzi un personīgi gūto pārdzīvojumu. Lai sekmētu bērnu pozitīvas attieksmes veidošanos pret dabu, ir jādod iespēja bērnam atrasties dabā, lai iepazītu reālus objektus ar savām maņām, kas pilnveido bērna iekšējo pasauli, sekmē izziņas intereses veidošanos par dabu un sniedz iespēju novērtēt dabas sniegtās priekšrocības. Empīriskajā daļā plaši aprakstīts praktiskais pētījums, kurā piedalījās Krimuldas novada PII bērni vecumā no 5 – 6 gadiem. Pētījuma gaitā izmantotas dažādas empīriskās pētījuma metodes – novērošana, pārrunas, anketēšana, aktivitātes dabā, bērnu darbības produktu analīze. Ir izstrādāti bērnu attieksmes pret dabu vērtēšanas kritēriji un rādītāji, pēc kuriem izvērtēta bērnu attieksme pret dabu gan pētījuma sākumā, gan pētījuma beigās. Iegūtie dati uzskatāmi atspoguļoti tabulās, attēlos un diagrammās, ir veikta to analīze. Pētījuma beigās apstiprinās izvirzītā hipotēze, ka pozitīva attieksme pret dabu bērnam veidojas tad, ja pedagogs ir kā paraugs – pozitīvas attieksmes pret dabu veicinātājs – un nodrošina veiksmīgu sadarbību ar bērnu, organizējot tādu pedagoģisko procesu, kurā ietvertas daudzveidīgas aktivitātes dabā atbilstoši bērna attīstības pakāpei, pieredzei, vajadzībām un interesēm. Darba struktūra: ievads, 2 nodaļas ar vairākām apakšnodaļām, 7 attēli, 5 tabulas, secinājumi, 55 literatūras avoti, 10 pielikumi. Bakalaura darba apjoms ir 75 lpp.
dc.description.abstractThe topic of the bachelor's thesis: “Formation of a positive attitude to nature of 5 – 6 – year – old children”. It highlights today's important issue – how to bring children closer to nature when the world is dominated by the digital age. Objective of bachelor’s thesis: to study the formation of positive attitudes towards nature among children aged 5 – 6 years. The theoretical part analyses and summarizes the opinions of both Latvian and foreign educators and psychologists regarding attitude, the regularities of its development, the formation of the child's understanding of nature, as well as the role of family and educator in shaping the positive attitude of children to nature. Researching the findings of various authors, it is concluded that attitude is one of the components that characterize the essence of a person, which is formed and developed at the same time as a person's knowledge, experience and personal experience. In order to encourage the development of a positive attitude of children to nature, the child must be given the opportunity to be in nature to get to know real objects with their senses, which improves the child's inner world, promotes cognitive interest in nature and provides an opportunity to appreciate the benefits of nature The empirical section extensively describes a practical study involving children aged between 5 and 6 years of Krimulda region PII. During the research, various empirical research methods were used – observation, discussions, questionnaires, activities in nature, analysis of children's activities. Criteria and indicators have been developed for evaluating children's attitude to nature, assessing children's attitude to nature both at the beginning and at the end of the study. The obtained data are presented in tables, figures and diagrams, their analysis has been performed. At the end of the study, the proposed hypothesis will be confirmed that a positive attitude towards nature is developed for a child when a teacher is a role model, a promoter of a positive attitude towards nature, and ensures successful cooperation with the child, organizing a pedagogical process that includes a variety of activities in nature according to the degree of development, experience, needs and interests of the child. Structure of work: introduction, 2 chapters with multiple subdivisions, 7 figures, 5 tables, conclusions, 55 sources of literature, 10 annexes. The volume of the bachelor's thesis is 75 pages.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectAttieksme pret dabu
dc.subjectpirmsskola
dc.subjectģimene
dc.subjectpedagoga loma
dc.title5 -6 gadus vecu bērnu pozitīvas attieksmes pret dabu veidošanās
dc.title.alternativeDevelopment of a positive attitude towards nature for children aged 5-6 years
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record