Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu emocionālās atsaucības sekmēšana zīmēšanā
Author
Strapcāne, Alise
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Līduma, Anna
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore ir Alise Strapcāne. Kvalifikācijas darba tēma: jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu emocionālās atsaucības sekmēšana zīmēšanā. Kvalifikācijas darba vadītāja ir Dr. prof. Anna Līduma. Darba mērķis ir izstrādāt zīmēšanas saturu un pētīt bērnu emocionālās atsaucības sekmēšanas iespējas zīmētdarbībā pirmsskolā. Kvalifikācijas darbs sastāv no ievada, divām darba daļām un 8 apakšdaļām, 10 attēliem, 4 tabulām, secinājumiem, 50 literatūras avotiem. Kopējais darba apjoms 49 lappuses. Darba teorētiskajā daļā ir analizēta teorētiskā un metodiskā literatūru par bērnu emocionālo atsaucību. To skaidrojot, tika aplūkoti vairāki jēdzieni: emocijas, emocionālās atsaucība. Šajā nodaļā ir pieejams emocionālās atsaucības raksturojums, tās kritēriji un rādītāji. Vēl tika apzināta zīmētdarbības iespējas pirmsskolā un zīmētdarbības satura izstrāde emocionālās atsaucības veicināšanai. Darba empīriskajā daļā ir sniegts pētījuma metodoloģijas un pētījuma respondentu raksturojums. Šajā darba daļā ir organizēts empīrisks pētījums par bērnu emocionālo atsaucību zīmēšanā pirmsskolā un izvērtēti iegūtie dati. Balstoties uz veikto pētījumu, tika izstrādāti ieteikumi skolotājiem bērnu emocionālās atsaucības sekmēšanai pirmsskolā zīmēšanā. Pētījuma mērķa sasniegšanai tika izmantotas tādas metodes, kā teorētiskās (pedagoģiskās, psiholoģiskās un mākslas literatūras teorētiskā analīze) un praktiskā (pedagoģiskais novērojums). Atslēgas vārdi: emocionālā atsaucība, jaunākais pirmsskolas vecums, zīmētdarbība,emocijas. The author of the work is Alise Strapcāne. The topic of the qualification work: Encouraging pre-school children emotional responsiveness in the drawing. The supervisor of the qualification work is Dr. prof. Anna Līduma. The aim of the work is to develop content of drawing and to study the possibilities of promoting children's emotional responsiveness in drawing activities in pre-school. The qualification work consists of an introduction, two parts, 8 subsections, 10 pictures, 4 tables, conclusions and 50 used literature source. The total volume of the work is 49 pages. The theoretical part of the work analyzes - theoretical and methodological literature on children's emotional responsiveness. Several concepts were considered: emotions, emotional responsiveness. This section provides a description of emotional responsiveness, it`s criteria and indicators. The possibilities of drawing in pre-school and the development of drawing content to promote emotional responsiveness were also identified. The empirical part of the work provides - description of the research with methodology and research respondents. In this part of the work, an empirical study on children's emotional responsiveness in drawing in pre-school is organized and obtained data are evaluated. Based on the research, recommendations were developed for teachers promote children's emotional responsiveness in pre-school drawing. To achieve the aim of the research was used such methods as theoretical (theoretical analysis of pedagogical, psychological and art literature) and practical (pedagogical observation). Keywords: emotional responsiveness, drawing, emotions, drawing activity.