• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu iztēles attīstība literāro darbu iepazīšanas procesā

Thumbnail
View/Open
299-75155-Vigante_Laura_lv18006.pdf (1.985Mb)
Author
Vīgante, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Freiberga, Inese
Date
2020
Metadata
Show full item record
Abstract
Nosaukums: “Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu iztēles attīstība literāro darbu iepazīšanas procesā” Dara autore: Laura Vīgante Zinātniskā darba vadītāja: Docente Dr.paed. Inese Freiberga Atslēgas vārdi: vecākais pirmsskolas vecums, iztēle, iztēles attīstība, literārais darbs Darba mērķis: pētīt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu iztēles attīstību literāro darbu iepazīšanas procesā. Darba sastāvs: darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās, kā arī 7 apakšnodaļām. Pirmajā nodaļā tiek pētīts iztēles būtības skatījums zinātniskajā literatūrā, iztēles raksturojums vecākajā pirmsskolas vecumā, kā arī iztēles attīstība literāro darbu iepazīšanas procesā. Otrajā daļā tiek aprakstīts pētījuma mērķis, uzdevumi, metodes un organizācija, tiek analizēti vecāku aptaujas rezultāti, dots pētījumā iesaistīto bērnu raksturojums, aprakstīta pedagoģiskā izmēģinājuma darbība par bērnu iztēles attīstības sekmēšanu literāro darbu iepazīšanas procesā (darba autores teorētisks konstrukts). Darba apjoms: 60 lpp., 19 attēli, 3 tabulas, izmantoti 33 literatūras avoti, 8 pielikumi
 
Title: “Oldest preschool age children imagination development through literature” Author: Laura Vigante Research Paper's adviser: Docent Dr.paed. Inese Freiberga Keywords: senior preschool, imagination, imagination development, literary work Aim of the work: to research oldest preschool age children imagination development through literature. Structure of the work: The work consists of two parts - theoretical and empirical, as well as 7 sub-chapters. The first chapter research the view of the essence of imagination in the scientific literature, the characterization of imagination at an older preschool age and the development of imagination in the process of getting to know literary works. The second part describes the aim, tasks, methods and organization of the research, the results of the parents' survey are analyzed and the characteristics of the children involved in the research are given and described a pedagogical pilot activity on the development of children's imagination in the process of getting acquainted with literary works (the author's theoretical structure). Volume of work: 60 pages, 19 figures, 3 tables, 33 literature sources, 8 attachments.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/50383
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV