3 - 4 gadīgu bērnu dzimumidentitātes veidošanās rotaļā
Author
Pitranga, Sanita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba autors. Sanita Pitranga Bakalaura darba nosaukums. 3 – 4 gadīgu bērnu dzimumidentitātes veidošanās rotaļā Bakalaura darba mērķis. Teorētiski izzināt un praktiski izpētīt 3 – 4 gadīgu bērnu dzimumidentitātes veidošanos rotaļā. Teorētiskajā daļā tiek analizētas pedagogu un psihologu atziņas par dzimumidentitātes veidošanos 3 – 4 gadīgiem bērniem rotaļā. Teorijā tiek izskatīti tādi dzimumidentitātes veidošanās procesā būtiski komponenti kā dzimumidentitāti ietekmējošie faktori (bērna individuālitāte, iedzimtība, kultūrvides ietekme utt.), ar dzimumiem saistīto stereotipu ietekme, kā arī rotaļa, kā bērna iespēja izzināt un paust savu dzimumidentitāti. Pētījuma daļā analizēta uz dzimumiem un dzimumu lomām vērstu rotaļu ietekme dzimumidentitātes veidošanās procesā 3 – 4 gadīgiem bērniem. Šīs daļas ietvaros salīdzināti iegūtie dati pirms un pēc pedagoģiskā procesa. Pētījuma noslēgumā apstiprinājās izvirzītā hipotēze: bērniem 3 – 4 gados dzimumidentitātes veidošanās process būs sekmīgāks, ja pedagoģiskajā procesā tiks izmantotas rotaļas, kur bērns var brīvi uzņemties dažādas ar dzimumu saistītas lomas. Darbā izmantotas J. Kalvington, A. Wood, K. Karmilovas, A. Karmilovas – Smitas, V. Romenkovas, J. A. Studenta, A. Vecgrāves, D. Dzinteres, I. Stangaines u.c. autoru atziņas. Darbs sastāv no 73 lapaspusēm, 10 attēliem, 4 tabulām, 53 literatūras un informācijas avotiem, 7 pielikumiem. Atslēgas vārdi. Pirmsskola, dzimumidentitāte, stereotipi, rotaļa Bachelor’s work author. Sanita Pitranga Bachelor’s title. Promotion of gender identity through play for 3 – 4 year old children Aim of the bachelor. Theoretically and practically study the formation of gender identity of 3 – 4 year old children in play. In the theoretical part are analyzed pedagogy and psychology reasearcher findings about formation of gender identity of 3 – 4 year old children in play. The theory examines such important gender identity components as factors that influence developent of gender identity (child’s inividuality, heredity, environment etc.), influence of gender stereotypes, and play as child’s chance to find out and express his/her gender identity. In the practical part is analyzed the impact of play, which includes gender roles, on 3 – 4 year old children’s comprehension about gender identity. In practical part there is comparison of data before and after pedagocial process. At the end of the reasearch hypothesis was confirmed: the process of gender identity formation for 3 – 4 year old children will be more successful if play, where child can freely take on various gender roles, will be used in pedagogical process. In bachelor’s work is used J. Kalvington, A. Wood, K. Karmilova, A. Karmilova – Smita, V. Romenkova, J. A. Students, A. Vecgrāve, D. Dzintere, I. Stangaine and other authors quotes. Bachelor’s work consist of 73 pages, 10 images, 4 tables, 53 literature and information sources, 7 attachments. Keywords. Preschool, gender identity, stereotypes, play