3-4 gadus vecu bērnu vārdu krājuma apguve rotaļās un spēlēs
Author
Miķelsone, Sanita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Freiberga, Inese
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma: “3-4 gadus vecu bērnu vārdu krājuma apguve rotaļās un spēlēs”. Darba autore: Sanita Miķelsone. Darba mērķis: Izzināt 3-4 gadus vecu bērnu vārdu krājuma paplašināšanu rotaļās un spēlēs. Bakalaura darbs sastāv no divām daļām: teorētiskā un empīriskā pētījuma. Teorētiskajā daļā tika analizētas dažādu autoru atziņas par valodas un runas attīstības likumsakarībām 3-4 gadus veciem bērniem, apskatītas dažādu veidu rotaļu un spēļu raksturojumi, analizētas rotaļu un spēļu efektivitāte bērnu vārdu krājumu paplašināšanai. Empīriskajā daļā tika veikts pētījums, izstrādāti vērtēšanas kritēriji pēc kuriem tika analizēts bērnu vārdu krājums pirms un pēc rotaļu un spēļu izspēlēšanas, izveidots rotaļu un spēļu komplekss vārdu krājuma bagātināšanai, un praktiski izpētīts rotaļu spēļu izmantošanas efektivitāte bērnu vārdu krājumu bagātināšanai. Turpinot pētījumu, tika izmodulēts rotaļu un spēļu komplekss, integrējot tās pedagoģiskajā procesā dienas gaitā. Pētījumā tika apstiprināta hipotēze: 3-4 gadīgu pirmsskolas vecuma bērnu vārdu krājuma paplašināšana noritēs sekmīgi ja: •pedagogs izmantos pedagoģiskajā procesā piemērotas bērnu vecumam rotaļas un spēles; •rotaļas un spēles mērķtiecīgi integrēs pedagoģiskajā procesā dienas gaitā izzināmā temata ietvaros. Atslēgasvārdi: valoda, runa, vārdu krājums, pirmsskolas vecuma bērns, rotaļa. Bakalaura darba apjoms: 57 lappuses, 7 attēli, 10 tabulas, 7 pielikumi, 49 literatūras avoti. Topic of the Bachelor’s Thesis: Developing vocabulary of 3 to 4-year-old children by use of games. Author: Sanita Miķelsone. Aim of the work: Research different approaches for developing vocabulary of 3 to 4-year-old children by use of games. Thesis consists of two parts: theoretical research and an empirical study. The theoretical part analysed research findings of other authors on the topic of language and speech development trends for preschool children. Examination of various types of play and games and analysis of the effectiveness of games was carried out. During the empirical study criteria for evaluating children's vocabulary before and after playing games were defined. For the purpose of enriching the vocabulary different games were created and a practical analysis of the effectiveness of playing games for enriching children's vocabulary was carried out. During the study, games were integrated into the pedagogical process over the course of the day. The following hypothesis was confirmed: the vocabulary development of 3 to 4-year-old children will be successful if: •during the education process age-appropriate games are going to be used; •games will be purposefully integrated into the pedagogical process as part of the topic to be learned during the day. Keywords: language, speech, vocabulary, preschool, play. The work contains: 57 pages, 7 figures, 10 tables, 7 annexes, 49 information sources.