Show simple item record

dc.contributor.advisorAugstkalne, Dace
dc.contributor.authorAtvara, Irina
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2020-06-18T01:01:58Z
dc.date.available2020-06-18T01:01:58Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other75217
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/50388
dc.description.abstractKvalifikācijas darba tēma ir „4 – 5 gadīgu bērnu līdzsvara attīstības sekmēšanas iespējas kustību rotaļās”. Darba mērķis – teorētiski pētīt un praktiski analizēt līdzsvara attīstības iespējas kustību rotaļās. Pētījuma jautājums: vai, regulāri iesaistot bērnus mērķtiecīgi atlasītās kustību rotaļās, var sekmēt 4 – 5 gadīgu bērnu līdzsvara attīstību? Pētījuma uzdevumi: 1) Izzināt un analizēt pedagoģisko un psiholoģisko literatūru par bērna līdzsvara attīstības iespējām 4 – 5 gadīgiem bērniem. 2) Izstrādāt kustību rotaļu kopumu līdzsvara sajūtas veicināšanai. 3) Pētīt līdzsvara sekmēšanu kustību rotaļās un apkopot iegūtos rezultātus. Darbs sastāv no ievada, teorētiskās daļas, praktiskās daļas, secinājumiem, izmantotās literatūras un avotu saraksta un pielikumiem. Teorētiskajā daļā raksturots līdzsvars un 4 – 5 gadīgu bērnu līdzsvara attīstība, izmantojot kustību rotaļas. Darba teorētiskais pamatojums balstās uz vairāku autoru atziņām. Līdzsvara raksturojumu sniedz V. Krauksts, D. Krauksta; I. Ķīsis u.c. Kustību rotaļas un vingrinājumus līdzsvara attīstībai iesaka R. Jansone, A. Fernāte; R. Karlovska u.c. Darba empīriskajā daļā sniegts ieskats pedagoģiskajā darbībā līdzsvara attīstīšanai ar kustību rotaļu palīdzību, aprakstīta pētījuma norise un analizēti gūtie rezultāti. Noslēgumā apkopoti secinājumi. Pētījuma gaitā noskaidrots, ka regulāri iesaistot bērnus mērķtiecīgi atlasītās kustību rotaļās, var sekmēt 4 – 5 gadīgu bērnu līdzsvara attīstību. Atslēgas vārdi: līdzsvara attīstība, pirmsskola, kustību rotaļas, vingrinājumi. Darba apjoms: 46 lpp., 4 tabulas, 12 attēli, 8 pielikumi, 47 izmantotie avoti un literatūra.
dc.description.abstractThe theme of the qualification work is “Opportunities for 4-5 year old children to develop balance in movement games”. The target of the research – to study theoretically and to analyse practically the balance development opportunities by movement games. The study question: can the balance development in 4-5 year old children be encouraged by children’s regular involvement in purposefully selected movement games? The study task: 1) To find out and to analyse the children’s balance development in 4-5 year old children in the pedagogical and psychological literature. 2) To work out the complex of movement games for the balance sense encouragement. 3) To study the balance encouragement in the movement games and to summarize the findings. The work consists of the introduction, theoretical part, research part, conclusions, the literature and reference list and the supplements. In the theoretical part states the balance and balance development in 4-5 year old children by movement games which are described. The works theoretical statement is based on conclusions of several authors. The description of balance used is provided by V. Krauksts, D. Krauksta; I. Ķīsis a.o. Movement games and exercises are recommended by R. Jansone, A. Fernāte; R. Karlovska a.o. In the empirical part of the work, the insight of the pedagogical activity for balance development with movement games is given, the study process is described and findings are analysed. In the end the conclusions are summarized. In the research process was established that children’s regular involvement in purposefully selected movement games, encourages the balance development in 4-5 year old children. Keywords: balance development, preschool, movement games, exercises. The size of the work: 46 pages, 4 tables, 12 pictures, 8 supplements, 47 references and literature.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectlīdzsvara attīstība
dc.subjectpirmsskola
dc.subjectkustību rotaļas
dc.subjectvingrinājumi
dc.title4 – 5 gadīgu bērnu līdzsvara attīstības sekmēšanas iespējas kustību rotaļās
dc.title.alternativeOpportunities for 4 – 5 year old children to develop balance in movement games
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record