Vecākā pirmsskolas vecuma bērna saskarsmes prasmju attīstības iespējas dramatizācijas rotaļā
Author
Reide, Evisa
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Purmale, Rasma
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba autore: Evisa Reide. Bakalaura darba vadītāja: Mg. paed. Rasma Purmale. Bakalaura darba temats: Vecākā pirmsskolas vecuma bērna saskarsmes prasmju attīstības iespējas dramatizācijas rotaļā. Pētījuma mērķis: pētīt un analizēt teorētiskās atziņas par saskarsmi, saskarsmes attīstības nosacījumiem un veikt praktisko pētījumu - dramatizācija rotaļu kā saskarsmes prasmes sekmētāju. Darbā analizētas vecākā pirmsskolas vecuma bērna saskarsmes prasmju attīstības iespējas dramatizācijas rotaļā pedagogu, psihologu un filozofu skatījumā. Analizēti Ministra kabineta noteikumi un skolas 2030 nostādnes par saskarsmes prasmi. Tika veikts empīriskais pētījums par vecākā pirmsskolas vecuma bērna saskarsmes prasmju attīstības iespējām dramatizācijas rotaļā veicot novērojumus un aptauju gan vecākiem, gan pedagogiem. Darba autores veiktā pedagoģiskā darbība palīdzēja pārbaudīt hipotēzi un secināt, ka dramatizācijas rotaļas sekmē bērnu saskarsmes prasmes, ja šo rotaļu izmanto ikdienā un tās izvēlas pēc bērnu intereses un vajadzībām. Darbs kopumā izklāstīts 64 lappusēs, tajā iekļautas 5 tabulas un 31 attēls. Darbā izmantoti 62 literatūras un citi avoti, pievienoti 5 pielikumi. Atslēgas vārdi: vecākais pirmsskolas vecums, saskarsmes prasmes, dramatizācijas rotaļa. Bachelor thesis author: Evisa Reide. Bachelor thesis supervisor: Lecturer Mg. paed. Rasma Purmale. Bachelor thesis topic: The oldest preschool child’s communication skills development opportunities for the play dramatization. Aim of thesis: study and analyze theoretical knowledge of communication, conditions for the development of communication and to carry out practical research – dramatization of play as a facilitator of communication skills. The work analyses oldest preschool child’s communication skills development opportunities for the play dramatization in view of educators, psychologists and philosophers. Analyzed the Cabinet of Ministers regulations and school2030 attitude on communication skills. An empirical research was carried out on the oldest preschool child’s communication skills development opportunities for the play dramatization conducting observations and surveys for both parents and educators. The teaching activity performed by the author helped test the hypothesis and conclude, that the play dramatization promoting children’s communication skills, if this play is used on a daily basis and is chosen according to the interests and needs of the children. The work as a whole set out in 64 pages, it includes 5 tables and 31 pictures. Work used 62 literature and other sources, 5 attachments. Key words: older preschool age, communication skills, dramatization play.