Show simple item record

dc.contributor.advisorPriede, Ligita
dc.contributor.authorJansone, Lelde
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2020-06-18T01:02:03Z
dc.date.available2020-06-18T01:02:03Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other75299
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/50398
dc.description.abstractBakalaura darba tēma: Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu radošās darbības sekmēšana rokdarbos Darba autore: Lelde Jansone Pētījuma mērķis ir izzināt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu radošās darbības sekmēšanas iespējas rokdarbos. Bakalaura darbs sastāv no divām daļām un astoņām apakšnodaļām. Teorētiskajā daļā salīdzinātas un analizētas pedagogu un psihologu atziņas par radošumu, radošo darbību un tās attīstību pirmsskolas vecuma bērnam vecumā no 5 – 7 gadiem rokdarbos. Pētījuma teorētiskā daļa balstās uz K. Robinsona, R. Bebres, R.Fišera, V.Hibneres, I.Freibergas, L.Priedes, D.Vigules un citu autoru atziņām. Pētījuma empīriskā daļa balstās uz pedagogu anketēšanas rezultātiem un praktisko pētījumu, kurā piedalījās 15 bērni vecumā no 5 – 7 gadiem. Pētījuma laikā tika veikta bērnu sākotnējā novērošana, vadītas rokdarbu nodarbības, veikta atkārtota bērnu novērošana un analizēti iegūtie rezultāti. Pētījuma laikā apstiprinājās izvirzītā hipotēze, ka vecākā pirmsskolas vecuma bērnu radošā darbība rokdarbos tiek sekmēta, ja mērķtiecīgi tiek izvēlēti un lietoti dažādi paņēmieni radošās darbības sekmēšanai un bērnam ir iespēja izteikt un īstenot savas idejas, patstāvīgi izvēlēties materiālus. Darbs sastāv no 70 lapām, 3 tabulām, 29 attēliem, 1 pielikuma, 68 literatūras avotiem. Atslēgas vārdi: radošums, kreativitāte, radošā darbība, rokdarbi.
dc.description.abstractThe subject of study: Handicrafts as a tool to promote creative actions for 5 – 7 year old children. Author of the study: Lelde Jansone The aim of this study is to explore the possibilities to promote creative actions in handicrafts for 5 – 7 year old children. Study consists of two divisions and eight subdivisions. The theoretical part compares and analyses the knowledge and opinions of teachers and psychologists on creativity, creative actions and its development for 5 – 7 year old children in handicrafts. The theoretical part of the study is based on the findings of K. Robinsons, R. Bebre, R.Fišers, V.Hibnere, I.Freiberga, L.Priede, D.Vigule and other authors. The empirical part of the study is based on the results of teacher questionnaire and a practical study involving 15 children aged 5-7 years old. The study carried out the initial observation of children, organized handicraft activities, reobservation of children and analyse of the results. The study confirmed the proposed hypothesis that the creative actions of children in handicrafts is promoted if different techniques are selected and used purposefully and if the child has the opportunity to express and implement his ideas and choose materials independently. The work consists of 70 pages, 3 tables, 29 pictures, 1 attachment, 68 literature sources. Key words: Creativity, Creative actions, Handirafts.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectradošums
dc.subjectkreativitāte
dc.subjectradošā darbība
dc.subjectrokdarbi
dc.titleVecākā pirmsskolas vecumposma bērnu radošās darbības sekmēšana rokdarbos
dc.title.alternativeHandicrafts as a tool to promote creative actions for 5 - 7 year old
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record