5-6 gadīgu bēnu iztēles sekmēšana rokdarbu nodarbībās
Author
Alksne, Anda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Priede, Ligita
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma: 5 – 6 gadīgu bērnu iztēles sekmēšana rokdarbos. Darba autore: Anda Alksne. Darba zinātniskā vadītāja: Mg. paed. Ligita Priede. Darba apjoms: 56 lappuses, 5 tabulas, 29 attēli, ievads, 2 nodaļas ar apakšnodaļām, izmantotās literatūras un informācijas avotu saraksts ar 54 vienībām, secinājumi, priekšlikumi, 2 pielikumi. Pētījuma mērķis: teorētiski un praktiski izzināt 5 - 6 gadīgu bērnu iztēles sekmēšanas iespējas rokdarbos. Pētījuma uzdevumi: 1.Analizēt teorētisko literatūru par iztēli un tās attīstību pirmsskolas vecumā; 2.Izzināt un pamatot rokdarbu izmantošanas iespējas iztēles sekmēšanai; 3.Atklāt pedagoģiskos nosacījumus bērnu iztēles sekmēšanai; 4.Praktiski pētīt 5 – 6 gadīgu bērnu iztēles izpausmes rokdarbos; 5.Apkopot un analizēt iegūtos rezultātus, izstrādāt secinājumus un priekšlikumus. Pētījuma metodes: 6.Teorētiskā – pedagoģiskās un psiholoģiskās literatūras analīze. 7.Empīriskās – bērnu novērošana, pedagogu un vecāku anketēšana, iegūto rezultātu apkopošana un analīze. Pētījuma rezultātā tika secināts, ka bakalaura darbā izvirzītā hipotēze ir apstiprinājusies un rokdarbu izmantošana pedagoģiskajā procesā veicina 5 – 6 gadīgu bērnu iztēles attīstību. Atslēgas vārdi: iztēle, rokdarbi, 5 – 6 gadīgs bērns. The theme of the bachelor thesis: Stimulation of imaginatoin of a five to six year old child in handmaids. Author of the work: Anda Alksne. Scientific supervisior of tehe work: Mg. paed. Ligita Priede. Workload: 56 pages, 5 tables, 29 figures, introduction, 2chapters with subsection, list of used literature and with 54 items, condusion, proposals, 2 appendices. Objective of the study: theoretically and prectically to find out the prossibilities of fostering the imagination of 5-6 years old children in handmaids. Research tasis: 1. Analayze the theoretical literature on imagination and its development in presscool age; 2. To find out substantiate the possibilities of using handmaids to stimulate the imaginaton; 3. To reveal pedagogical conditions for promoting children imagination; 4. To practically study the expressions of imagination of 5-6 year old children in handmaids; 5. Summarize and analyze the obtained results, develop conclusions and proposals; Research methodology: 6. Theoretical- analysis of pedagogical and psychological literature. 7. Empirical- obsservation of children questionnaires of techers an parents comunications and analysis of the obtained results. As a result of the research, it was concluded that the hypotesis put forwards in the bachelor’s thesis has been confirmend and the use of handmaids in the pedagogical process promoties the developments of the imaginations of 5-6 year old children. Keywords: imagination, handmaids , 5-6 year old child.